Week 22 Proefwerkweek - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 22 Proefwerkweek - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 22 Proefwerkweek

Blijf op de hoogte en volg Fort

25 December 2019 | Verenigde Staten, Arlington

Voor het eerst proefwerkweek! Thijs was een professioneel taxi bedrijf begonnen om de jongste twee en Willem op afwijkende tijden naar school te brengen, Willem hoefde namelijk per dag maar 1,5 uur naar school. ’s Middags was er thuis een heel schema met studieblokken af te wisselen met Ipad time, maar de math, science en geschiedenis tentamens zijn goed gegaan. Blijkbaar leken ze veel op de oefententamens van de week ervoor. Language arts was nog wat moeilijker, maar dat mag ook wel als we hier net 4 maanden wonen. Tim kan inmiddels al tot 10 tellen in het Spaans, en gelukkig kan Isabel dat checken, want ze zijn onze Spaanse kennis inmiddels voorbij…
Thijs was ook volop aan het studeren om te zorgen dat hij in de Kerstvakantie echt vrij was, dus ik had een dagje vrij genomen om voor de boefjes te zorgen. Met vrienden Kambon en Ashwin zijn we naar de film geweest. Ik wilde de jongens ophalen, maar speeldates werken hier toch wat anders en uiteindelijk ging hun moeder ook mee naar de film. Van mij hadden de jongens samen gemogen, maar schijnbaar gaan hier de ouders zelfs nog mee naar de eerste date bij 15-jarigen, ik denk dat Willem blij is dat we tegen die tijd weer in NLD wonen.

De avonden na de studie heb ik gebruikt om onze vakantie naar Big Bend tijdens Spring break (maart) te boeken. Ik had een romantisch beeld van het rondreizen met een kamper, en en route beslissen of je wil blijven of verder wil. Blijkbaar werkt dat niet tijdens de kindervakanties, want alle national & state parks campings zitten dan volledig vol geboekt. Om niet kansloos op de parkeerplaats bij de Walmart te eindigen, ben ik ook aan het plannen geslagen. Maanden terug had ik al de laatste plekken binnen Big Bend geboekt, dus onze roadtrip hebben we daaromheen gepland. Een collega van LockheedMartin heeft een kamper verhuurbedrijf, maar die bleken allemaal enorm groot te zijn (formaat “meet the fockers”) met een 3e tv buiten voor de tailgate party (dat is BBQ op parkeerterrein na een grote football/baseball wedstrijd). Voor de route naar de camping in BigBend stond een waarschuwing dat je camper (RV) niet groter dan 24 ft mocht zijn om de haarspeldbochten te kunnen maken, dus we hebben de kleinste kamper gehuurd die er te vinden was. Voor Nederlandse begrippen nog steeds groot natuurlijk. Ook hebben we de eerste KOA’s geboekt voor de route via Austin – San Antonio- del Rio- Terlingua – Big Bend, nu al zin in!

Ik dacht dat ik al ingeburgerd was, maar zondag zat ik er weer een keer naast. Ik ging wijn halen bij de supermarkt voor de Kerst, maar moest bij de kassa blijven wachten totdat het 12u was. Blijkbaar mag je in Texas pas alcohol kopen/verkopen na 12u op zondag, ik dacht nog even dat de kassier een grapje maakte maar de man achter mij bleef ook 5 minuten wachten tot het tijd was. Gelukkig was ik ’s ochtends niet al te vroeg op pas gegaan. ’s Middags door naar het feestje van Esmeralda (klasgenootje van Tim), bij zo’n indoor opblaas speelhal met uiteraard genoeg pizza en taart om alle verbrande calorieën weer te compenseren. Gelukkig zijn onze kids nog steeds best mager, zeker in verhouding tot de kids hier. En ’s avonds door naar het vliegveld om opa, oma, Roel en Josefien op te halen! De kids genoten ervan om de familie weer te zien! Op de terugweg een kleine detour gedaan om alle kerstversiering in de buurt te zien.
Fort

3 jaar wonen & werken in de USA

Actief sinds 29 Juli 2019
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 11621

Voorgaande reizen:

25 Juli 2021 - 25 Juli 2022

3e jaar in Texas

27 Juli 2020 - 24 Juli 2021

Fort WIT, 2e jaar in Texas

15 Juli 2019 - 01 Juli 2020

3 jaar WIT in de USA, de eerste indruk

Landen bezocht: