Week 23 Last Christmas - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 23 Last Christmas - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 23 Last Christmas

Blijf op de hoogte en volg Fort

30 December 2019 | Verenigde Staten, Arlington

Maandag moest ik nog een dagje werken, maar daarna was het toch echt Kerstvakantie. Blijkbaar is het hier gewoonte om anderen een klein kadootje te geven met Kerst, de afgelopen dagen stond er steeds een kadootje voor mijn deur of kwam iemand wat brengen, bv een koffiemok & chocolaatjes. De huisbaas stond al op de stoep met diverse soorten koffie (hij is erg blij dat we iedere maand op tijd betalen, doet schijnbaar ook niet iedereen hier) en de kids kregen ook leuke kleine kadootjes van hun vrienden. Thijs was met zijn familie naar Oakridge geweest voor een indruk van de school.

Dinsdag ben ik met Fien en Willem naar de outlet geweest en hebben we alle Levi’s en tommy H. kleding leeggekocht. Willem vind het erg stoer om dan korting te krijgen met zijn militaire pas, en ik verbaas me iedere keer hoe je voor zo weinig geld zoveel kan kopen. ’s Avonds met z’n allen gegeten en Willem en Thijs hadden een familie Kerst quiz gemaakt op Kahoot. Blijkbaar hadden we wat te veel wijntjes op, want dat Tim tot 2 keer toe gewonnen had terwijl hij niet eens kan lezen zegt misschien meer over ons…Toen we nog een andere quiz wilden spelen kwamen we ineens in een familie quiz van anderen terecht, over de middelbare school van Vivian en de hond van Arno, het duurde een paar vragen voordat we het door hadden en was te grappig om maar uit te spelen, we zijn nog steeds benieuwd van wie die babyfoto’s waren en werd onze running gag van deze week.

Daarna zijn we nog gaan touren door de buurt en hebben ons verbaasd over de enorme aankleding van sommige huizen, zou je daar nog wel kunnen wonen en slapen in die zee van lampjes? Een huis was echt over de top met honderden opblaas beesten. Je mocht daar ook in de tuin lopen, dat was al leuk, en het beste was het andere publiek: er stappen dan gezinnen uit met z’n allen in dezelfde kerstpyjama. Ik had die wel zien liggen bij de Walmart, maar bij gezinnen van school op facebook en nu in het echt zag ik dat mensen met hun gezin in een complete set rondlopen. Voor de kids heel schattig, maar ik denk dat ik deze traditie toch over ga slaan. En daarna lekker zelfgemaakte worstenbroodjes gegeten dankzij Oma Ank en Isabel.

1e Kerstdag begon met prachtig weer, we hadden buiten kunnen ontbijten. Een gedeelte ging hiken en de anderen vast voorbereiden voor het Kerstdiner. Het reservaat was alleen gelsoten. Toch even wennen dat op 1e kerstdag hier echt bijna alles dicht is. Zelfs de supermarkten en sommige fastfoordketens. Dit in een land waar alles bijna 24 uur open is. In Nederland zijn er meer winkels open. Kerst is hier denk ik intenser dan in NL. Raar idee dat ik vorig jaar nog op uitzending was, toen toch ook leuke Kerstdagen gehad maar heerlijk om nu met Thijs en de kids te zijn. Andere jaren vieren we ook altijd Kerstavond met Eef en Bente en voelde me nu schuldig om niet in NL te zijn, maar gelukkig waren zij uitgenodigd bij andere familie en hadden die ook een mooie avond. We hebben kalkoen gegeten, die uiteraard weer veeel te groot was en een pecan pie. Tussendoor de eigen gemaakte versie van “wie ben ik” gespeeld, met de "midgetgolfer", "lekke band" en diverse Star Wars personages vooruitlopend op de nieuwe Star Wars film.

2e Kerstdag vieren ze niet echt in de States, dus wij zijn lekker de tourist gaan uithangen in het centrum van ft Worth en daarna in de Stockyards. Na het cattle rondje (nu ook een jonkie Longhorn gezien) hebben we bij Billy Bob’s Honky Tonk bar geborreld en gegeten. Het is een van de grootste bar hier, waar je kan line dancen/ stier rijden/ country optredens, erg toeristisch maar wel grappig, Tim voelde zich prima thuis. Volgende dag hebben we gemidgetgolft, en de Star wars film gekeken. Daarna nog een cultureel dagje in Dallas, 6th floor museum waar Kennedy neergeschoten is en bij een echte pittige maar lekkere Mexicaan gegeten.

Wij zijn ook op kraamvisite geweest, onze collega Jacco & Amanda hebben een dochtertje gekregen. Erg cute, en ze hadden beschuit met muisjes meegenomen om de Nederlandse traditie hoog te houden. Gelukkig is alles goed gegaan en toch ook interessant om te horen hoe zwangerschapscontrole & bevallen in States gaat, de baby kreeg al gelijk een enkelbandje waarmee 24/7 de locatie van de baby te traceren was in het ziekenhuis en alleen aan verpleging met een speciale badge mag je je kind meegeven, al die security eisen zijn hier blijkbaar nodig. Inmiddels zijn ze weer thuis, vooral Willem vindt de baby erg leuk, Isabel en Tim zijn meer geïnteresseerd in de buurjongens en de lego.

Fien en Willem zijn een avondje met Sylvana en Calvin naar de film geweest en uit eten, vonden het erg stoer dat Sylvana een rijbewijs en eigen wheels heeft. Voor ons een mooie kans om even lekker met z’n tweetjes op pad te gaan, want Tim en Isabel werden verwend door opa, oma en Roel.

Na een volgende hike zijn we op de militaire basis ( Naval Air Station FT Worth) gaan bowlen & borrelen. Met Oud en Nieuw is hier ook een 4 ½ uur durend bowling party, toch maar andere plannen gemaakt. Vandaag gaan we de familie wegbrengen naar het vliegveld en vertrekken wij naar Austin om daar Oud& Nieuw te gaan vieren!
Fort

3 jaar wonen & werken in de USA