Week 30 Valentijnsdag - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 30 Valentijnsdag - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 30 Valentijnsdag

Blijf op de hoogte en volg Fort

17 Februari 2020 | Verenigde Staten, Arlington

Deze week was het valentijnsdag. Op school werd het op donderdag 13 feb gevierd aangezien ECC en lowerschool op vrijdag vrij waren en er parent-teacher gesprekken (10 minuten gesprek in NL alleen hier 20 minuten) gepland waren. Bij Tim en Isabel waren er “Valentines parties” georganiseerd. Zoals eerder gezegd hebben we voor heel Kindergarten en heel 3th grade valentijnskaartjes mogen schrijven. De gedachte erachter is op zich wel goed dat je of voor je eigen klas of voor de hele grade voor iedereen een kaartje (maar in de praktijk ook weer veel candy) schrijft zodat er niemand wordt buitengesloten. Isabel moest begin van de week een doos meenemen naar school waar haar valentijns kaartjes in konden. We hadden een leuke taco-doos gevonden. Deze bleek achteraf dus veel te klein voor meer dan 30 kaartjes en veel snoepgoed. Sommige kids hadden er echt heel veel werk van gemaakt, zelfs dozen met lampjes. Thijs was assistant parent-lead voor de klas van Isabel. De klas begeleiden tussen de drie klassen. In elke klas was wat anders te eten of te knutselen. De kids vonden het erg leuk maar wat een commercie.

Waar we eerder korte broeken weer en winterstorm waarschuwing hadden kregen we afgelopen week een overstromingswaarschuwing. Never a dull moment here. Dinsdag begon het te regenen en ’s nachts kwam het met bakken uit de lucht. Afvoergoten, wegen, stroompjes veranderden in kolkende watervallen en zeeën op de wegen. Begin van de ochtend werd het droog en was het snel weg van de wegen en konden Tim en Thijs naar het ziekenhuis.

Eindelijk mocht Tim zijn cast (gips) eraf. Met een slijptol sneden ze het in tweeën. Het maakte veel herrie maar Tim bleef daar vrij rustig onder. Toen het gips eraf kwam kreeg hij enorme jeuk. Aangezien zijn huid erg dun was mocht hij er eigenlijk niet aan krabben. Dit was erg lastig. De komende drie weken moet hij met een halve cast lopen, meer uit voorzorg. Als het goed is, is hij op tijd genezen voor onze springbreak vakantie en daarna het honkbal seizoen. Hij was wel wat teleurgesteld dat er op school wat minder aandacht was, haha.
Aangezien het ondanks alle waarschuwingen best lekker weer is hebben we ook een Basketbal-paal/net gekocht. Die zetten we voor het huis op de oprit. Heerlijk om de kids weer zoveel buiten te zien spelen. Zelfs Tim met een hand speelt er lustig op los. Basketbal wint het op dit moment ook van de schermpjes! Dit weekend nog 2 kinderfeestjes, beide bij een andere vestiging van een soort Jump XL. Isabel heeft een VR game gespeeld en ze mochten zelfs carten!

Op zaterdag zijn Rian en ik op date-night geweest. Eerst naar de film (the Gentlemen) en daarna nog een glaasje bij een coffee-winebar. De film was erg leuk! Het glaasje erna erg lekker. Aangezien we een week geen alcohol op hadden smaakte het heerlijk maar voelden we het ook allebei, hihi… Zondagochtend is Rian met de jongens naar het vrijwilligerswerk van Sylvana geweest; helpen op een dierenboerderij. Poep scheppen van geiten en paarden, hooi en stro aanvullen. Het was erg leuk en stiekem ook al erg warm. Maandag wordt het hier alweer 27 graden. Dus voor het eerst kan de BBQ aan!
Fort

3 jaar wonen & werken in de USA