Week 46: Let's start packing! - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 46: Let's start packing! - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 46: Let's start packing!

Blijf op de hoogte en volg Fort

05 Juni 2022 | Verenigde Staten, Arlington

Week 46: Let’s start packing.

Afgelopen maandag was het memorial day. Dus voor Amerikanen een vrije dag. Samen met Nederlandse buren waren wij de enige in ons wijkje die de Amerikaanse vlag hadden hangen. Vreemd, net als in NL waar bijna niemand de vlag uithing met bevrijdingsdag of Koningsdag. Gelukkig in andere wijken wel volop. Dus maandag Memorial day toch de traditie met defensie in ere gehouden en naar Top Gun 2 geweest. Weer een prachtige film met leuke linken met deel 1. We kwamen erachter dat de callsign van Tom Cruise in film “Maverick” waarschijnlijk uit Dallas Texas komt, hoe gaaf is dat.

Op dinsdag en woensdag hadden we bezoek uit Nederland. Dus voor een van de laatste keren hier toch maar voor de smoking bbq gegaan. Naar de nr 35 van Texas, Hurtado, op dinsdag en Woodshed op woensdag. Erg gezellig en lekker. En om maar in de sfeer te blijven op donderdag een whisky avond gehad met de NL mannen. Nog een mooie fles gekregen voor mijn verjaardag en omdat het mijn laatste keer was. Heerlijk buiten gezeten, gelachen en gedronken. Isabel had op dinsdag en woensdag een sleepover met haar overbuur vriendinnetje. Ene avond bij haar andere avond bij ons. Ze had een virtual reality bril/spel. Zowel Tim Als Isabel vonden dat geweldig!!

Woensdag was het voor ons vroeg op aangezien we de sleutel van ons huis kregen. Aangezien wij er fysiek niet bij konden zijn hadden we Huib en Bente bereid gevonden om dit voor ons te doen. Tja we zijn weer eigenaar van een mooi huis. Wel vreemd dat we de voorpret wat gemist hebben maar wel super dat alles van een afstand kon en we tijden onze bezoeken aan NL ook wat konden doen. Nog een paar weken en dan kunnen we het zelf zien. Ondertussen wordt er al veel gedaan om het nog verder af te krijgen. Hier in Arlington hebben wij eindelijk ook nieuwe bewoners. Vooral Thijs begon wat chagrijnig te worden van al de kijkers. Elke keer toch weer minimaal half uur bezig om huis weer op te ruimen. Maar dat is nu voorbij. Ze willen zelfs ook heel wat van ons overnemen wat wij niet mee willen nemen, zoals koelkast wasmachine en droger. Dat scheelt ons ook enorm in onze “kampeertijd” in eigen huis.

Vrijdag stond ook in het teken van afscheid. Vanaf het begin dat wij hier waren hebben we regelmatig onze NL collega die hier inmiddels alweer 16 jaar woont bevraagd over do’s en dont’s over het Texaanse leven en gebruiken zoals ook de aanschaf en gebruik van de smoker. Dus getrakteerd bij Hurtado. Volledige pakket gekozen inclusief de Texas twinkies (jalapeno peper gevuld met roomkaas en fijngesneden brisket omwikkeld met bacon). Met een paar biertjes in de heerlijk walm van de post oak van de smokers was het erg geslaagd.

Aangezien de vakantie hier vroeg begint en wij binnenkort vertrekken hebben we voor de kinderen farewell parties georganiseerd. Isabel en Tim wilden allebei hetzelfde, naar een klimparcours in het water. Dus op een locatie was dit makkelijk. Het was een hele operatie met drinken, eten, wie wat wanneer eten. We waren vergeten dat het gebruikelijk is dat de ouders ook blijven dus “snel” nog even naar de supermarkt voor wat extra fris en ijsklontjes. Uiteindelijk heeft iedereen, zeker Isabel en Tim een geweldige dag gehad. Moe, voldaan en verbrand kwamen we thuis. Na een verkwikkende douche en aftersun ging iedereen naar bed. Willem was er niet bij aangezien hij zijn afscheidsfeestje van zijn voetbal team had. Helaas was Thijs er niet bij want dit was echt weer de overtreffende trap qua grootte van alles. Willem liet een foto zien van hun koelkast…. Die was 4x zo groot als een koelkast in NL. Ze hadden zelfs een taart voor hem gemaakt.

Aangezien het verhuisbedrijf volgende week maandag al komt zijn we op zondag officieel begonnen met inpakken, opruimen en sorteren. Wat een klus weer… Maar voordeel is dat we weer een grondig door al je spullen gaat. Wat een rijkdom toch weer verzameld de afgelopen 3 jaar. Afgelopen week waren we informeel al begonnen om heel wat spullen bij het vuil te zetten. Wat mag weg, wat gaat naar “garage-sale”, wat blijft in het huis, wat gaat mee naar NL, wat hebben we zelf in de tussenliggende periode nodig.. Het is even puzzelen maar blijft een luxe positie. Een voordeel is dat ze hier 2x per week komen en echt alles meenemen. Zelf ijzeren buizen van het zwembad. We doen nu eindelijk mee met onze buren die 2x per week de stoep vol zetten met vuil. Willem was uitgenodigd voor een Carribean festival met een van zijn beste vrienden. Zijn ouders komen uit Guinee. We zijn benieuwd naar zijn ervaringen. Rian is voor de laatste keer op reis naar DC. Ondertussen gaan wij verder met elke dag 2 kamers klaarmaken.

Verslag uit: Verenigde Staten, Arlington

Fort