Week 47: Pakezel - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 47: Pakezel - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 47: Pakezel

Blijf op de hoogte en volg Fort

12 Juni 2022 | Verenigde Staten, Arlington

Het is veel werk om ons huis op te ruimen/ voor bereiden voor inpakken, want wat verzamelen we toch weer in drie jaar. Wellicht ook omdat alles leuk/ anders is en het huis ook groter met heel veel opbergruimtes…. De planning werd verder wat gecompliceerder omdat Isabel en Thijs tussentijds nog een paar dagen naar NL gaan, we dan weer een paar dagen in Fort Worth zijn en aansluitend met z’n vijfjes op vakantie, vanuit daar naar NL en oja, toch alvast wat uniformen apart houden voor als we in NL weer aan het werk gaan. Wat heb je wanneer en waar nodig…

Ter verhoging van de feestvreugde kregen we ook nog even te horen dat de container nog geen laaddatum heeft in Houston (eerstvolgende plek lijkt pas op 15 juli) en onze spullen dus tijdelijk in de opslag moeten. Zucht, we hebben het ruim 3 maanden geleden al afgesproken en geregeld met verhuisbedrijf, is het nou zo moeilijk om container shipments te boeken. Maar, het is nu eenmaal zo en dan leven we 8 tot 10 weken uit onze koffer. De 1e auto heeft al wel een boot en de afleverdatum eind juli in NL.

We hebben best wat spullen en kleding die we niet meer gebruiken. Dus een gedeelte naar de Mission Arlington gebracht, een gedeelte voor de “garage sale” volgende week en een gedeelte via social media verkocht. Echt onvoorstelbaar wat je nog kunt verkopen en hoe snel mensen reageren. Zeker als je de bedragen hoog inzet, reageren mensen sneller. Thijs heeft het echt met verwondering aanschouwd. Gelukkig hebben we onze koelkast, wasmachine en droger aan de nieuwe bewoners verkocht, dus die kunnen we tot het laatste moment gebruiken. Net zoals het whiteboard, dat overuren maakt voor onze projectplanning, haha.

Ondertussen gaat het in NL ook door en is de keuken gezet. Met dank aan Huib loopt dat ook in goede banen. Dus als Thijs met Isabel in NL is kunnen ze gezellig in het nieuwe huis slapen aangezien het sanitair en de keuken dan klaar zijn.

Rian heeft een nuttige week in DC gehad met een internationale vergadering en samen met haar opvolger bij allerlei andere teams langs geweest. Ook was er nog een leuk etentje om afscheid te nemen van de groep in DC. Via de ambassade had ik nog 2 whisky’s gekocht voor thijs, we hebben zijn verzameling netjes aangemeld bij de containertransport, dus die staan daar op ons te wachten.

Afgelopen zaterdag hadden de ouders van een van Willems beste vrienden een surprise party voor hem georganiseerd. 10 vrienden hebben hem opgewacht. Pas net voordat we hem daar naartoe brachten kwam hij erachter omdat een van de meiden een post van het verstoppen had geplaatst.Het plezier en geluk was er niet minder om bij Willem. Hij heeft naast een geweldige middag ook leuke afscheidskado’s gekregen. Het is echt een hele leuke vriendengroep. Op de terugweg was Willem dan ook een beetje stil Hij voelde zich wat “leeg”. Maar hij was heel dankbaar. Vandaag zei hij dat hij er klaar voor was om weer terug te gaan. “Weer terug naar het echte leven”. Het leven hier voelt toch een beetje als een sprookje. Naast het feit dat we allemaal echt wel hard hebben gewerkt , denken we dat hij wel een punt heeft.

Op zondag om 21u eindelijk alles klaar voor de verhuizers die morgen rond 08:00 op de stoep staan. Het zal een gekke week worden maar we zijn er alle vijf wel klaar voor. Isabel heeft komende week een summercamp met haar vriendinnen. Gelukkig zijn de buren thuis en kunnen de boys daar terecht (wij ook) als we even aan de zooi willen ontsnappen. Tot volgende week uit camping Arlington!

Verslag uit: Verenigde Staten, Arlington

Fort