Week 48: Camping Arlington - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 48: Camping Arlington - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 48: Camping Arlington

Blijf op de hoogte en volg Fort

19 Juni 2022 | Verenigde Staten, Arlington

Week 48: Camping Arlington

Maandagochtend begon Isabel aan haar summercamp met haar vriendinnen, en wij gingen ons eigen huis ombouwen tot een camping… Maandagochtend stonden de inpakkers aan de deur (1 vrouw en 3 man) en later kwamen er ook nog 2 andere mensen om alle meubels uit elkaar te schroeven. We blijven onze ogen uitkijken hier om die taakspecialisatie, maar het gevolg was dat ons huis in een mum van tijd ingepakt werd en we om 4u al weer gedeeltelijk ons huis terug hadden. Gelukkig is het huis zo groot dat er nog genoeg plek was om tussen alle dozen te slapen. De verhuizers vertelden ons dat de opslag niet geconditioneerd was, en dat we onze trouwkaars en sommige apparatuur daar maar beter niet op konden slaan. Toch maar een rondje gaan bellen met het verhuisbedrijf die de opdracht van Defensie had gekregen of er geen andere opties waren, en zowaar was er een kansje op een afvaart een paar weken eerder…we moesten nog een dag wachten en yes! het is gelukt de inboedel gaat de 25e al weg en is naar verwachting op 14 juli al in Rotterdam. We komen zelf op 11 juli aan, dus superblij!

De volgende dag kwam er weer een andere crew om onze spullen verder in te pakken en in de vrachtwagen te laden, aardige lui en verhuizen is ook echt een vak, in een enorm tempo in de hitte werden alle spullen ingeladen (ze gingen zelfs ff checken of ik niks in de vaatwasser had laten zitten) en al voor vieren reden onze spullen de poort uit. O ja, ze waren zo grondig met inpakken dat onze verhuiskaartjes ook in een doos beland zijn, dus dat duurt nog even voordat jullie die krijgen.

In de tussentijd had ik de Mustang bij de loods van de verhuizer moeten brengen, want die staat voor een andere boot gepland, moeilijk afscheid nemen hoor…hopelijk zien we die snel weer!!! Met de matrassen, dekbedden en alles wat we nog hadden maakten we gezellige slaapplekjes, van de buren leenden we de kampeerspullen om een eettafel te maken en spullen om te koken (ze zijn de komende weken op vakantie). Deze avond was het niet nodig want we waren bij de andere buren uitgenodigd om te komen eten, fijn en gezellig.

Willem ging donderdag een dag met zijn maatje mee naar de familie ranch. Vooraf had die vader al gezegd dat ze een Texas experience gingen doen, met quad en jeep rijden, vissen en hij vroeg ook of hij Willem mee mocht nemen schieten op hun terrein. Nadat we hier samen eens goed over na moesten denken, besloten we Willem zelf de veiligheids- en basisregels van het schieten te leren en hem onder toezicht van die vader te laten schieten. Willem heeft een topdag gehad, lekker gecrosst, leren vliegvissen (en een 3 pound bass gevangen) en eerst met de luchtbuks en daarna echt geschoten op meerdere afstanden en een heerlijke dag gehad met zijn vriend en wij waren wel een beetje jaloers!

In de tussentijd hebben we ook nog een paar kleine uitjes gedaan zoals bowlingmuseum en naar de film.

Ook zijn we aan de slag om ons huis hier voor te bereiden voor de eindinspectie van de huisbaas. Dat is hier nogal een dingetje, we horen teveel verhalen van collega’s die niet hun volledige borg/niks teruggekregen hebben dus we wilden hier goede afspraken overmaken voordat we er vanuit NL achteraan moeten zitten. Gelukkig bleek het allemaal mee te vallen, en met wat kleine klusjes in huis komt deze week het bedrag al terug. Terwijl Thijs en Willem het huis gereed maakten voor de oplevering, waren Rian, Tim en Isabel druk aan de slag voor de garage sale volgens Amerikaans gebruik. Isabel en Tim maakten leuke bordjes ipv de standaard borden en we hebben de garage in 2 delen gemaakt, een deel voor de kids en een deel met spullen voor volwassenen. De kids mochten de opbrengst van hun deel houden, dus er werd een flinke competitie of de kids of ik het meeste zouden verkopen!

Op internet kan je garagesales aanmelden, en ik kwam er net op tijd achter dat je ook een permit nodig hebt. De regels zijn dat je het maar 3x per jaar mag voor max 3 dagen, ja anders kun je inderdaad thuis een winkel beginnen. Naast de websites ging ik ook in de buurt bordjes zetten, maar ik was nog niet thuis of de eerste klant kwam om 08:00 al achter me aan mee naar binnen gereden bij de poort… Er volgde een hele invasie, waarbij de goedkope spullen de deur uitvlogen, de merkkleding en leesboeken waren ook al snel weg en de mensen bleven komen en zelfs de planten en de halve bus olie die per ongeluk nog in de schuur stond werden verkocht. Tim had een muziekje opgezet en ging iedereen welkom heten, de mensen vonden dat zo schattig dat ze altijd wel wat aan de kids kant gingen kopen haha. De kids werkten wel hard, want ze gingen het ook voor mensen in de auto zetten, zodat ze met een grote glimlach de deur uit gingen en de kids ook toen ze hun geld gingen tellen en meer hadden dan de volwassenen kant! De laatste paar boeken en winterkleding die nog over was hebben we naar Mission Arlington gebracht en toen waren we allemaal gesloopt van al dat werk in de hitte. Met de beamer van het Nederlandse team konden we thuis relaxed film kijken, ook zonder tv die al onderweg is.

Zondag was het vaderdag, en moesten we wat improviseren voor het ontbijt. Met een oud laken verven konden we toch een leuk tafelkleed maken voor een feest ontbijtje en Thijs is heel blij met zijn Top Dad shirt! Volgende week gaan Thijs en Isabel een paar dagen naar NL voor kennismaking brugklas [e-38] zijn werk, en volgende week zondag volgt de laatste blog uit dit huis! Big hug uit Texas!

Verslag uit: Verenigde Staten, Arlington

Fort