Week 49: De laatste avond in huis - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 49: De laatste avond in huis - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 49: De laatste avond in huis

Blijf op de hoogte en volg Fort

26 Juni 2022 | Verenigde Staten, Arlington

Maandag was hier een feestdag Juneteenth, waarbij de bevrijding van de slaven in VS gevierd wordt. Voor ons kwam het natuurlijk goed uit om niet te hoeven werken midden in de verhuizing, dus Rian kon wat regelzaken oppakken terwijl Thijs zich online inschreef voor zijn laatste deel van de studie: de afstudeeropdracht! Nog maar zo’n 650 uur buffelen te gaan!

Een hele tijd terug hebben we op een Oakridge veiling een foto pakket gekocht. Nu is het hier wel gebruikelijker dan in Nederland om af en toe eens door een professional foto’s te laten maken, en we dachten dat het wel een leuk aandenken zou zijn. We hadden dinsdagochtend op Oakridge afgesproken, waar we ons verbaasden hoe druk het was op school met kids die gingen sporten of vrijwilligerswerk in de bieb kwamen doen. Wel leuk om nog zoveel mensen tegen te komen, dus het was moeilijk om de kids weer bij elkaar te krijgen voor een echte foto’s sessie in de tuin. En ja, het was echt superleuk wat de fotografe voor poses bedacht en hoe ze ons aan het lachen maakte voor spontane foto’s. We zijn benieuwd naar het resultaat.

Daarna hebben we Thijs en Isabel naar het vliegveld gebracht om naar Nederland te gaan voor de open dag van de brugklas van Isabel. Ze vonden het superleuk om ons nieuwe huis te zien en Isabel heeft een leuke kennismaking gehad met haar klas, gelijk een appje groepje en mag naast brugklaskamp aan het einde van het jaar ook met haar klas naar Engeland. Ze is helemaal happy! Ook heeft ze al grootse plannen voor haar nieuwe kamer. Die heeft ze de afgelopen dagen goed kunnen bekijken. Ze heeft zelfs al kleurenstaafjes meegenomen voor op de muur. Tim vind dit ook erg leuk en gaat de kleuren nu ook bezien. Thijs heeft ondertussen wat dingen voor het nieuwe huis geregeld zoals gordijnen. Bij terugkomst in Ft Worth zondagavond nemen ze een huurauto mee (onze Mazda is inmiddels ook opgehaald) en we gaan Tim verrassen met een paar daagjes een pick-up die we donderdag weer op het vliegveld inleveren als we op vakantie gaan.

Tja, de Mazda is ook opgehaald…dat was nog wel een zweet momentje. Het loopt heel anders dan met de andere auto en na wat vage communicatie stond hier donderdag een mannetje op de stoep die amper Engels sprak. En hij was dus te voet…wat echt niemand hier doet. Ik had echt het gevoel dat mijn auto gestolen werd, dus heb de jongens buiten bij die man gelaten terwijl ik het bedrijf ging bellen. Ik had er zo’n slecht gevoel bij dat ik de title (bewijs van eigendom) echt niet ging mee geven, dat heb ik apart aangetekend opgestuurd. Gelukkig heb ik een Mazda app op mijn telefoon en kan ik zien waar de auto is, na een paar slechte uren stond hij ’s avonds toch echt in Houston klaar voor de boot. Nu nog ff wachten wanneer ie op een mooie dag in Rotterdam aankomt.

Op het werk had ik mijn laatste meetings en het overdrachtsdossier. Iedere keer als ik het wilde versturen schoot me iets te binnen, maar vrijdag was toch echt de laatste mail de deur uit! Ik had deze week halve dagen gewerkt zodat er ook nog tijd was om leuke dingen met de jongens te doen, want we moesten natuurlijk ook afscheid nemen van TopGolf. Ons Hurricane Harbour abonnement is nog geldig tot half juli, dus we zijn ook nog heerlijk twee keer wezen zwemmen (nou ja , de lazy river). Willem is mega fan van de serie Strangers Things en ik had toevallig een reclame gezien van een pop-up store (waarvan er wereldwijd maar 3 zijn, en dan net hier in Grapevine). Samen met Tim was dit ons geheimpje en moest Willem met zijn ogen dicht door de mall lopen naar de verrassing. Het was leuk gedaan met een aantal locaties/ film sets en natuurlijk goede Hawkins High merchandise! In huis hebben we niet veel meer, maar de bank staat nu ook op de slaapkamer zodat de jongens met de beamer naast film kijken ook gebruiken om te gamen, haha. Komende dinsdag is eerst een afscheidslunch met mijn internationale team (en hopelijk de medaille als ie op tijd is) en daarna gaan we met alle Nederlandse gezinnen hier naar een strandje [e-38] BBQ’en. Woensdag de overdracht van het huis, en ja donderdag vertrekken op vakantie en daarna naar NL, tot snel!


  • 28 Juni 2022 - 09:35

    Willemijn Van Dijk:

    Hallo familie Smelt,
    De afgelopen 3 jaar heb ik met veel plezier jullie verhalen gelezen over het avontuur in Amerika. Het was heel leuk om te lezen hoe jullie deze tijd ervaren hebben en hoe de kinderen het gehad hebben op school. Het lijkt wel voorbij gevlogen!

    Ik wens jullie nog een fijne vakantie, en heel veel woonplezier in jullie nieuwe huis!

    Groetjes,
    Juf Willemijn (Theresiaschool Berlicum)

Verslag uit: Verenigde Staten, Arlington

Fort

3 jaar wonen & werken in de USA

Actief sinds 29 Juli 2019
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 11684

Voorgaande reizen:

25 Juli 2021 - 25 Juli 2022

3e jaar in Texas

27 Juli 2020 - 24 Juli 2021

Fort WIT, 2e jaar in Texas

15 Juli 2019 - 01 Juli 2020

3 jaar WIT in de USA, de eerste indruk

Landen bezocht: