Week 1 2 werelden. - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 1 2 werelden. - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 1 2 werelden.

Blijf op de hoogte en volg Fort

25 Juli 2021 | Verenigde Staten, Arlington

Afgelopen week was het weer zover vertrek naar Nederland! Rian was zaterdag al vertrokken, die ging voor het werk met collega’s van JPO, LM en PW alvast een rondje Nederland doen langs Woensdrecht, Helmond, Volkel en Leeuwarden. Gelukkig waren de buren weer thuis en konden de kids gezellig spelen. Thijs had tijd om de spullen en kadootjes in te pakken. Tussendoor ook al een mooi cijfer terug van de studie, nog even wachten op laatste cijfer en dan zijn we weer bij voor de vakantie!

Woensdagochtend waren we ’s-ochtends al op tijd klaar en besloten om wat eerder de taxi naar het vliegveld te nemen. Daar aangekomen was het redelijk rustig en konden we snel inchecken en door de douane. We merken we een verschil tussen binnenlandse vluchten en vluchten naar Europa. Binnenlands is het echt tjok vol en omdat er bijna niemand naar Europa mag is het in die terminal relatief rustig. Zo ook onze vlucht, vliegtuig was voor maximaal 20% bezet. Dit was heerlijk omdat het een nachtvlucht was. Willem en Isabel hadden ieder drie stoelen voor zichzelf om in te slapen. Dit hebben ze dan ook lekker gedaan. Tim was gebiologeerd door het schermpje en was te druk om te slapen. De vlucht was relatief kort, 8,5 uur. Dus vloog letterlijk en figuurlijk voorbij. De aankomst op Schiphol voelde wat onwerkelijk. Nadat we onze bagage hadden opgehaald werden we geweldig onthaald door beide families! Het was wat overweldigend, wie knuffel je nu als eerste… Door het mooie spandoek was het niet moeilijk om de familie te zien! Na de omhelzingen even een kop koffie gedaan met saucijzenbroodje. Thijs had zich helemaal verheugd op een broodje worst van de HEMA maar om 08:15 waren ze nog niet warm….

Daarna op weg naar ons verblijf voor de komende tijd. Wat een fijne plek, zowel in huis als de locatie en faciliteiten in de buurt. Perfect! De kinderen voelde zich hier dan ook al gelijk thuis. Na het uitpakken van de spullen gelijk naar de supermarkt gegaan en brood, kaas etc. gekocht. Overdag rustig aan gedaan en ’s middags even de stad in. Frisse neus en ijsje en als diner: friettent! Genoten van de heerlijke en rijke Nederlandse culinaire historie. Rian was op tijd klaar met haar werk en heeft lekker meegegeten. Heerlijk om weer samen te zijn! De eerste nacht verliep volledig anders dan vorig jaar. Hier hadden we ons op ingesteld maar wonder boven wonder, heeft iedereen de hele nacht doorgeslapen.

Op vrijdag gebruncht met de Panks (onze bijnaam voor tantes Eef & Bente) en daarna mochten we op de bouw kijken naar ons huis in aanbouw. De benedenverdieping was goed zichtbaar. Mooi maar wel even wennen qua oppervlakte met wat we in Texas gewend zijn... De tuin was groter dan we dachten en ook de ligging was mooi. Thijs had afgesproken met zijn oude studiematen en de traditie is om te eten bij de Griek. Ook nu weer heerlijk culinair genoten, terwijl Rian en de kids het hele menu bij de Chinees bestelden.

Zaterdag was het familie Smelt diner. Roel en Nienke waren ook terug van hun werk en waren erbij. Heerlijk om weer samen te zijn na een jaar. Met drank, heerlijke gerechten en humor was het een fijne avond. Komende week is de agenda lekker vol met bezoekjes, regeldingen, werk ennuh nog meer Nederlands eten!

• 25 Juli 2021 - 20:49

Saskia :

Veel plezier hier in Nederland!! ;)