Week 3 2700km rondje Nederland - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 3 2700km rondje Nederland - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 3 2700km rondje Nederland

Blijf op de hoogte en volg Fort

09 Augustus 2021 | Verenigde Staten, Arlington

Na een gezellig weekend in Utrecht bij de Panks werd de zondag afgesloten door Thijs, de oudste kids en hun nichtje Josefien met de Bon Bini Judeska film (FC Kip is thuis een running joke), terwijl Tim en ik samen thuis bleven en film zouden gaan kijken. Tim had de woonkamer klaargezet als bioscoop, vindt het waanzinnig stoer dat hij alleen naar de supermarkt mag voor popcorn en daarna gingen we “LegoMasters” kijken, dat we als echte Lego fans toch nog nooit gezien hadden. Het was superleuk en de rest van de week werd er thuis Legomaster gespeeld met gekke opdrachten.

Gelukkig biedt onze Excel planning ook tijd voor leuke dingen, de kids gingen alle drie uit logeren; Tim werd verwend door opa&oma, Isabel ging naar Nienke in Utrecht en Willem naar Roel. En voor onszelf hadden we het ook goed geregeld, sinds lange tijd een kindloze avond en heerlijk samen uit eten. We hadden eerder in de week al een reuzenrad zien staan, genaamd het Smakenrad, waar je (heel covid proof) in een cabine uit eten kan. Je moet op tijd je eten bestellen, en als het rad beneden komt wordt de volgende gang & drankjes geserveerd, wat een geniaal concept!

We begonnen wel naast elkaar, maar de gondel zou dan wat scheef hangen… en we hadden het veel te druk met bijkletsen om de omgeving goed te bekijken. Eerst kwam er al een luchtballon voorbij en daarna werden er nog twee op enkele meters afstand opgelaten, heel gaaf om vanuit het rad te zien! Zie
De volgende dag gingen de kids naar Zoutelande met de familie en konden wij overdag aan het werk en studie. ’s Avonds is Rian met haar zus naar Sprang geweest, ze had de grafsteen van haar ouders nog niet gezien, dus we gingen er samen heen en daarna een tourtje memory lane en bij de Roestelberg gegeten.

De volgende dag moest ik helaas vroeg op pad, om een dagje op Leeuwarden mee te lopen. Ja, bij het inleveren van de auto kwamen we erachter dat we deze weken 2700 km in ons kikkerlandje gereden hebben, met al die bezoekjes…Thijs had de auto van Roel geleend om de kids op hun speelafspraken af te leveren en ze genoten ervan weer met hun vriendjes te kunnen spelen! Donderdag ging Thijs in Breda in de slag en ging ik met de kids Nederlandse boodschappen (ontbijtkoek, hagelslag en roze koeken inslaan) om er ’s avonds achter te komen dat Thijs dat de dag ervoor ook al gedaan had, ach ja nu hebben we extra veel lekkere dingen meegenomen. Één volle koffer vol Nederlandse lekkernijen.

Donderdagmiddag werden de kids opgehaald door opa& oma omdat Thijs in Breda aan het werk was, en ik een belangrijke briefing had (toch ideaal dat telewerken), maar de meeting werd steeds later en later. Uiteindelijk was ik om 21u aan de beurt om te briefen en de kids muisstil (bij de ‘dry-run’ kwam Tim gezellig kletsen), gelukkig werd het goed ontvangen en was de moeite van de kids om stil te zijn niet voor niets! De volgende ochtend gingen we op pad voor de PCR test voor de terugweg, en vrijdagavond kwam gelukkig al de negatieve uitslagen & reis certificaten terug voor ons alle vijf. Thijs sloot de reis nog af met een gezellig samenzijn met de automaten.

Op zaterdag gingen we nog een afscheidslunch op het Zomerterras op Zuid, een nieuwe plek in den Bosch bij de rugby club op aanraden van onze aannemer (zo hoor je nog eens wat) en heerlijk in de zon gezeten. Aangezien we zondag wel erg vroeg moesten inchecken hadden we bedacht om de nacht ervoor op Schiphol te slapen, en ik wilde het Corendon vliegtuig wel eens zien. Daar aangekomen bleken heel veel mensen dat te denken, en het computersysteem lag eruit, dus we hebben met Eef en Bente op de sky bar wat gedronken en het verschil in service met Texas weer ervaren. Na dit laatste afscheid heerlijk in het appartement nog een aflevering Legomasters gekeken en om 0515 uit de veren om naar Schiphol te gaan. Ik wilde eigenlijk wat later, maar aangezien Thijs van de praktische planning is , was het maar goed dat we zo vroeg waren want het duurde 1,5 uur om in te checken terwijl er maar 3 gezinnen voor ons waren, zo veel papierwerk en systeemstoring kwam erbij kijken voordat we door mochten! Na een laatste ontbijtje uit de Hollandse keuken na de douane op naar DallasFortWorth! Na een soepele vlucht weer veilig thuis in Texas.
Thanks y’all for alle gezelligheid, gastvrijheid en culinariteit!!!