Week 19 Do you go to school here? - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 19 Do you go to school here? - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 19 Do you go to school here?

Blijf op de hoogte en volg Fort

29 November 2021 | Verenigde Staten, Arlington

Gister hebben we de film Freebirds gekeken, een film waarin twee kalkoenen terug in de tijd reizen om te zorgen dat de Turkey nooit op het menu van Thanksgiving komt te staan!

Maandag begon onze vakantie met een zoektocht naar een auto, de regels zijn dat een auto 6 maanden op jouw naam moet staan om deze in Nederland in te voeren zonder BPM te betalen. Met het oog op Thanksgiving/ Black Friday deals aan het einde van de maand gingen we op pad voor de versies die er bij de dealer staan, maar bij de eerste garage hadden we toch wat te scherp onderhandeld want ze wilden niet akkoord gaan. Prima, dan weten we zeker dat we in de goede richting zitten qua afdingen en prijs die ik nog voor mijn geliefde Sante Fe terug wilde hebben. De kinderen maken altijd grappen over dat mijn auto ouder is dan de dino’s, maar ik was er erg blij mee. Alhoewel ik ook erg blij ben met ons nieuwe scheurmonster, waar we nog veel boetes mee zullen rijden verwacht ik en de kids zijn er nog blijer mee dan wij!

Voor de betaling van de auto moest ik een cashier check halen (vreselijk ouderwets) bij de bank. Blijkbaar hoef ik mijn grijze haren niet meer bij te verven, want de dame van de bank vroeg aan mij waarom ik hier was met mijn Nederlandse paspoort... Do you go to school here? Ha, voel me nu al jaren jonger met die Mustang.

Woensdag gingen we een dagje naar Waco, we waren er al meerdere keren doorheen gereden als we naar Austin gingen en nu wilden we Baylor University en de stad zelf wel eens zien. We begonnen bij Waco Mammoth National Monument waar de opgravingen van een kudde mammoths te zien is. Na zoveel cultuur gingen we naar het dr Pepper museum, wat erg leuk en groot was en waar we een ‘tasting expierence’ gingen doen en de meest vreemde drankjes van Unicorn rainbow tot Vanilla Icecream soda hebben geproefd. En een mooie badge met “Soda Sommelier” verdiend. Het meest vreemde kwam erna nog, een zogenaamde float…dat is een dr Pepper met een bol ijs erin. Vreemde smaaksensatie die niet helemaal klopt, terwijl Thijs een hot dr Pepper had. Met borrelende maagjes gingen we verder naar Baylor university en verbaasden ons over de grootte van de campus! Wat een mooie gebouwen, dat mag ook wel voor 55.000 USD college geld per jaar… Hier in de buurt was een klein lokaal kroegje die zijn eigen bier brouwde. Je zou er zo langs rijden als je het niet zou weten. Van buiten zag je niks, de locatie was niks, maar de recencies op internet lovend. Maar toen we parkeerde zag Thijs buiten een smoker staan! Binnengekomen genoten van heerlijk bier en ook van de heerlijke gerechten van de smoker, terwijl de kids bordgames speelden. Echt top!

Op Thanksgiving kwamen een collega en zijn vrouw eten, en aangezien we kalkoen en het traditionele diner niet echt lekker vinden hebben we er een variatie op gemaakt met kip uit de oven. Tim was zo enthousiast over het koken, dat hij geen tijd had om met zijn vriendjes te voetballen en mee wilde werken aan de pompoensoep, of was het toch misschien de chocolade fondue? Zaterdag kregen Isabel en Tim hun 2e COVID vaccinatie. We hadden voor de zekerheid de agenda leeg gehouden (ja we kunnen het wel!). Thijs heeft de tijd gebruikt om bijna het hele weekend aan de studie te besteden. Zozeer dat hij zelf zijn smoker moment heeft uitgesteld!

Na Thanksgiving wordt gelijk de Kerstversiering opgehangen en Thijs en Isabel konden niet achterblijven. Belle Maison is klaar voor het volgende feest, wordt vervolgd y’all!

Verslag uit: Verenigde Staten, Arlington

Fort

3 jaar wonen & werken in de USA

Actief sinds 29 Juli 2019
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 11789

Voorgaande reizen:

25 Juli 2021 - 25 Juli 2022

3e jaar in Texas

27 Juli 2020 - 24 Juli 2021

Fort WIT, 2e jaar in Texas

15 Juli 2019 - 01 Juli 2020

3 jaar WIT in de USA, de eerste indruk

Landen bezocht: