Springbreak/Verjaardag - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Springbreak/Verjaardag - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Springbreak/Verjaardag

Blijf op de hoogte en volg Fort

27 Maart 2022 | Verenigde Staten, Arlington

Week 36 Spring/Birthday

Het is hier zeker lente, met zo’n 37 graden vandaag waren het temperaturen die ons aan het weekje Florida deden denken! Vorige week woensdagochtend op het vliegveld was het nog even een puzzeltje om te vertrekken, omdat de kids hun eigen tickets hadden gekocht met de vele airmiles die ze tijdens de vorige vakanties gespaard hebben dacht het systeem dat er 3 Unaccompanied minors op pad gingen! System says no, maar gelukkig konden we via de balie inchecken en op naar Orlando.

Het hotel/resort bleek nog mooier te zijn dan op de foto’s en s ’avonds kozen we het eerste zwembad uit om te gaan zwemmen, borrelen (Amerikanen staan graag met hun drankje in het zwembad te kletsen) en te eten, waarna we in de volgende dagen de andere zwembaden en lazy river uitprobeerden. We zijn een dagje naar Disney geweest, waar we probeerden om dezelfde foto na te maken van Isabel met Minnie, we zijn blij dat ze niet meer zo in die Minnie fase zit als de vorige keer in EuroDisney, alhoewel Tim nu helemaal gelukkig werd van alle parades. We hadden allevier een attractie uitgekozen die we zeker gingen doen, ondanks de wachttijden was de Pirates of de Caribean boottocht wel onze favoriet. Ook de scare/ laugh vloer van Monster University , Buzz Lightyear waren erg leuk. Na een dagje bijkomen van al die miles in Disney met die kleine pootjes bij het zwembad, gingen we zondag naar Seaworld, een combinatie van zeedieren, achtbanen en blijkbaar ook een Sesamstraat dorpje! Via de basis hadden we als gezin gratis kaartjes (voor iedere militair 4 kaartjes per jaar), is super geregeld hier, leuk idee voor NL! Er waren mooie shows en er was zowaar nog een plekje in het Sharks Underwater Grill restaurant, waarbij we tegen het raam aan geplakt naast het aquarium konden lunchen!

Maandag wilden we helemaal niet naar huis, dus we vonden het niet zo erg dat de vluchten naar Ft Worth geannuleerd werden vanwege het slechte weer…maar voor ons was er nog net een plekje (daarna 2 dagen alles vol, vrienden van Willem moesten vanuit California met de auto terug vanwege alle geannuleerde vluchten met 1 dag slecht weer in FtWorth). Thijs kwam ons tussen de buien en tornado’s door ophalen en ’s avonds waren we weer gezellig compleet! Er waren 11 tornados ten westen van ons voorbij gekomen. Gelukkig redelijk ver van ons vandaan (50km).

De rest van de week gingen we weer naar school, werk en studie en taxibedrijf WIT. Op zondag was Thijs jarig, maar zoals het hele jaar was er weer eens wat op een verjaardag, nu maar 2 voetbalwedstrijden dus we zijn zaterdag avond alvast met z’n allen uit eten geweest naar een super goed steak restaurant. Willem aan de cocktail (alcohol vrije versie dan) en wij gingen deze keer niet met een goodie box naar huis maar met een bruine zak…met de witte wijn fles waarvan we het laatste glas mee naar huis kregen. Jullie raden al dat ik (Rian) de Bob was zodat Thijs whisky kon drinken, anders was die fles allang op geweest.

Na een gezellig ontbijt en cadeaus in bed was het tijd voor de 1e wedstrijd om 11:30. Willem had gewonnen. Daarna thuis even afkoelen. En ja we hadden ook nog een doos heerlijke donuts! Ondertussen had Isabel een vriendje van school op bezoek. Om 17:30 had Tim zijn wedstrijd, de temperatuur was gelukkig al wat gezakt (naar 35gr). Met 3 goals en 2 assists (7-5 gewonnen) een mooie afsluiting van de verjaardag van Thijs. We gaan morgen weer over tot de orde van de dag!