Week 40: Bezoek! - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 40: Bezoek! - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 40: Bezoek!

Blijf op de hoogte en volg Fort

24 April 2022 | Verenigde Staten, Arlington

Deze week begon met een Dienstreis naar Washington, waar ook een hele groep key spelers en nieuwe mensen in het F35 programma uit Nederland over waren. De aankomst begon al goed met bedankjes en een flesje wijn van mensen in de PMO in Washington met wie ik samenwerkte, toch vaker even langsgaan. Gelukkig had ik maandagavond tijd om samen met Els af te spreken en hebben we in een heerlijk Mediterraans restaurantje mezze kunnen eten en bijkletsen.

Daarna gingen we een vol programma in, waarin we tussen alle briefings in een hip Amazon gebouw door gelukkig ook tijd hadden om bij te kletsen en s’avonds meerdere socials. Donderdag ging ik moe maar voldaan op het vliegtuig terug naar Texas, om op tijd te zijn voor de musical van Willem en het bezoek van Marieke.

Willem heeft voor Arts voor “musical theater” gekozen en na een heel wat uren oefenen was het zover, de voorstelling van The Sound of Music. Het was supergeregeld, en ik was onder de indruk van het niveau van de musical. Willem had een leuke rol als een van de foute Duitsers, Tim en Isabel hadden ons al gewaarschuwd dat de hele school een beetje bang was van de strenge Wilhelm. Het ging erg goed en zaterdag hebben de kids de hele film gekeken en ze zingen nog steeds de liedjes in huis.

Na de voorstelling sprong ik in de Mustang om Marieke op te halen op het vliegveld, die een paar dagen langs kon komen voordat ze op cursus ging in LA. Het was superleuk om haar onze omgeving te laten zien, maar dat past helemaal niet in een paar dagen! We begonnen in Dallas , 6th floor museum, belanden in een leuk district met eettentjes, waardoor we de cattle run misten. Na een toeristische wandeling in de Stockyards kwamen we bij een nieuw stukje uit, met erg leuke beergarden en ook het nieuwe Mexicaanse restaurant van Tim Love (bekende Texaanse chef) waar we gelukkig een plekje op het terras konden bemachtigen voordat we naar de rodeo gingen met het world championship, met mensen uit Brazilie en Spanje. ’s Avonds gingen we nog even mensen kijken, en waar we wel gewend zijn aan mensen die hun auto komen showen, zagen we nu zelfs een borrelboot op wieltjes, de vrijgezellenfeesten zijn weer los in de stad!

Zaterdagochtend gingen we met z’n allen naar Topgolf, erg leuk om te spelen en lunchen, we denken dat dit een gat in de markt is in Nederland! Toen we ’s avonds naar Ft Worth wilden rijden gingen we via een korte detour van de mall op pad naar de Coyote drive in. Tussen de US gezinnen gingen we ook cornhole spelen, maar we vielen toch door de mand als vrouwen die bier drinken want de vrouwen horen cocktails te drinken en bier is voor de mannen…

We hadden het 1e scherm, met een fantastische skyline op de achtergrond. Met de nieuwe auto, zonder sleutel, moesten we toch wel ff zoeken hoe we dan de radio aanzetten zonder de motor te starten…euh het duurde even maar als 2 TU’ers is ons dat uiteindelijk gelukt. Ha, luxe problemen die moderne auto’s. Na een traditioneel Amerikaans ontbijt met donuts ging Miekje op het vliegtuig naar LA en ik terug naar de WIT BV om Isabel met haar Route 8 VO toets te ondersteunen. Thijs heeft de afgelopen week de BV draaiende gehouden en zondag zijn een na laatste studie opdracht ingeleverd. Tim gaat morgen met zijn klas naar de dierentuin, en ik heb komende week weer 3 verschillende werkbezoeken op bezoek, tja soms is het hier ook net een dierentuin.