Week 14 Work hard, play hard - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 14 Work hard, play hard - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 14 Work hard, play hard

Blijf op de hoogte en volg Fort

30 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Arlington

De afgelopen week stond in het teken van festiviteiten.
Afgelopen woensdag was het Owlfest op school voor ECC (kindergarten) en lowerschool (grade 1 t/m 3). Owlfest (vanwege de Uil die symbool staat in de Oakridge school) was een mix tussen herfst en halloween. Het was tussen 16:00-18:00 en alle kinderen mochten verkleed komen. Zoals eerder aangegeven gaan wij als gezin dit jaar als The Incredibles. Bij het ophalen van Tim wilden we hem in zijn pak doen maar hij wilde echt niet. Voor diegene die de film gezien hebben weten hij vurig Jack-Jack kan zijn…… Tim was dan ook letterlijk en figuurlijk Jack-Jack. Hij wilde absoluut niet in zijn pak. Na wat “onderhandelen” toch in zijn pakkie naar het feest. Eenmaal daar en hij zag dat iedereen verkleed was, was er geen vuiltje meer in de lucht. Monster. Isabel had ook haar pakkie aan en overal waren spelletjes die ze konden doen zoals kegelen, zandzakjes door gaten gooien, springkussens, midgetgolf en zelfs een waarzegster (Willem zou een grote Football player worden). Bij elk spelletje mochten ze een snoepje pakken. De handen en zakken waren snel gevuld. Dit schijnt een voorproefje te zijn voor het daadwerkelijke Halloween komende donderdag, waarna je een half jaar met de snoep voorraad vooruit kan. Gelukkig was er ook popcorn, suikerspin (cotton candy) en pizza. Anders zou je honger lijden hier. Was erg geslaagd, ze (school en vrijwilligers) maken er toch elke keer weer veel werk van. Elke week weer meer verliefd op school. Al denken de kinderen daar op maandagochtenden altijd wat anders over. Maar ja dat is natuurlijk en was in Nederland ook niet anders. Moe en voldaan (ook qua maag) thuisgekomen en na het bed programma begonnen met het huis te versieren voor de verjaardag van Isabel!

Aangezien Willem zijn eerste schooluitje had met overnachting moesten we donderdagochtend vroeg op. Willem moest om 07:00 op school zijn. Dus om 06:30 “lang zal ze leven gezongen” en eerste cadeaus geopend. En Thijs bracht Willem naar school. Om 07:00 zaten ze in de luxe bussen en gingen de eerste zakken chips open. Isabel mag trakteren op school maar op de traktatie moeten wel de ingrediënten staan… Isabel had Halloween popcorn uitgekozen. Die is Thijs met de lunch komen brengen. Isabel straalde en Thijs heeft maar gelijk mee gegeten, het was hamburgerdag. Cheddar cheese popcorn is hier erg populair, geen idee waarom. Thijs heeft naast gebakken banaan toch nog iets gevonden wat hij echt niet lust; Cheddar cheese popcorn, wie verzint het. Als je jarig bent mag je bij ons kiezen wat je eet. Isabels vaste recept: hamburgers van de MC zonder iets erop, frietjes en vanille shake. Aangezien het erg slecht weer was, bijna 50mm neerslag die dag met rond etenstijd 23mm in een uur, heeft Rian de MC gehaald en hebben we gezellig met z’n viertjes (Willem was op schoolreis) bioscoop diner op de bank gehouden. Vrijdagochtend werd Thijs gebeld door het hoofd van de Lowerschool, van Isabel, met de mededeling dat een van de docenten een briefje had geschreven dat Isabel een outstanding student was. Het hoofd had het aan het begin van het jaar al aangegeven dat ze ouders belde als het niet goed ging maar ook als het juist wel goed ging. Was geweldig om te horen. Isabel was wat beduusd hierdoor. Maar ze geniet er stiekem wel van.

Willem is met zijn klas naar Dinosaur Valley State Park geweest. Hij had het gezellig gehad maar vond sommige activiteiten wat saai (puber). Toen we hem vrijdag middag ophaalden was hij volledig afgeleefd. In warm bad en op de bank. Nog snel het huis opgeruimd en klaar gemaakt voor het Trafalgar diner. Dit is een jaarlijkse traditie van de Britse Marine. De Britten hadden de deelnemers aan het project hiervoor uitgenodigd. In totaal meer dan 130 mensen van allerlei pluimage (Noren, Australiërs, Amerikanen, Nederlanders, Italianen, Engelsen, burgers, militairen, partners etc.). Dus eindelijk weer eens in het avond tenue. Dit zorgde voor menigeen aldaar toch voor wat verwarring dat Thijs bij de partners hoorde, haha! We reden gezellig met een clubje Nederlanders naar het diner. Hier werden we ontvangen met een rum cocktail en de rest van de avond vloeide de drank rijkelijk. Tussen elke gang werd er wat verteld door de Engelse regelend officier over de slag bij Trafalgar waar de Britse marine een grote overwinning op de Fransen boekten. Wij hebben heel even gedacht om de slag bij Chatham te memoreren maar was niet zo gepast richting onze gastheer. Na het diner nog even gezellig op de dansvloer de Nederlandse eer hooggehouden. Al met al een gezellige avond die in de ochtend ook nog gevoeld werd….

Het voetbal ging niet door omdat de velden te nat waren. Nat is hier een relatief begrip. Ja het kan echt heel veel regenen in hele korte tijd maar om nu te zeggen dat de velden nat waren…. Voor onze Nederlandse begrippen was het prima. Ook de training van maandag werd afgelast, te slecht weer, het miezerde een heel klein beetje. Als het overdag 40 graden is kunnen midden op de dag wel wedstrijden gespeeld worden. Thijs heeft wel al zijn eerste complimenten gehad over het aanpassen aan de Texaanse taal. Hij gebruikt Y’all, bijv “See y’all Wednesday”. Isabel heeft zaterdag een feestje gehad van haar nieuwe beste vriend op school. Een erg leuke jongen. Zijn broer zit bij Willem in de klas en op voetbal. Ze zijn gaan rolschaatsen. Rian mocht mee als ouder! Thijs is de volgende dag met Tim mee geweest naar zijn feestje van meisje uit zijn klas, naar Urban Air allerlei klim en spring objecten. Het zijn echt aparte belevenissen op zich waarbij de ouders er dus steeds bij zijn. Je komt telkens dezelfde ouders tegen, dat schept ook wel een band. Daarnaast hadden we zondag ook het grote mensen feestje voor Isabel samen met ons buurjongetje. Dit scheelde de Nederlandse enclave een extra reis. Lekkere taart op en daarna de nieuwe BBQ van de buurman ingewijd. Geslaagd weekend. We beschrijven veel leuke en nieuwe ervaringen. Maar tussen alles door wordt er door iedereen hard gewerkt, op school, huiswerk thuis, op het werk (lange dagen van 7 tot 17u), voor het werk en studie. Het is super hier, echt genieten: work hard, play hard!
Fort

3 jaar wonen & werken in de USA