Week 29: Winterstorm waarschuwing - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 29: Winterstorm waarschuwing - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 29: Winterstorm waarschuwing

Blijf op de hoogte en volg Fort

10 Februari 2020 | Verenigde Staten, Arlington

Hallo allemaal. Wat een prachtig avontuur voor ons als Nederlanders hier. Waar praten we graag over… Het weer!

In NL zagen we dat jullie ook een aardige storm hebben. Waar we schreven dat we vorige week (zondag) in korte broek en ingesmeerd buiten waren hadden we drie dagen (woensdag) later een winterstorm waarschuwing. Het winterweer ging helaas net iets noordelijk voorbij maar het was wel koud. Thijs moest donderdag tentamen afleggen op Sheppard AFB en dat was precies het noordelijk deel die een flink pak sneeuw hadden gehad. Dus nauw contact met Michel over de situatie. Woensdag lag alles daar plat. Scholen, basis, wegen dicht. Dat zouden wij hier ook wel eens mee willen maken. Volgens mij was dit voor mij bijna 40 jaar geleden in Nederland. Donderdagochtend overleg gehad en de wegen waren redelijk begaanbaar dus in de auto gestapt en voorzichtig naar Wichita Falls gereden. Wederom 212km enkele reis.
De wegen waren goed onderweg. Toen ik thuis vertrok was het -2 en eenmaal aangekomen bij de basis was het -5. Het was droog en zonnig. “Maar” twee vrachtwagens op hun kant gezien. Na Fort Worth krijg je op je navigatie 170 km rechtdoor. En dat is het ook echt. Geen grote steden, knooppunten etc.. ongeveer 50 miles voor Wichita Falls begon de sneeuw. Maar nogmaals, de wegen waren prima.

Tentamen viel wat tegen, was toch wat anders als de oefententamens. Maar goede hoop op goed resultaat. Fingers crossed. Was gezellig de collega’s daar weer te zien. Gek idee dat 2 uur van ons vandaan ook een NL club zit. Komende tijd toch eens wat meer de verbinding zoeken (schijnt volgens alle tests mijn goede competentie te zijn). Afgelopen dagen even heerlijk genoten van geen studiedruk te hebben. Tim en Willem vinden mijn laarzen erg interessant en willen ze eigenlijk ook. Alleen Tim wil geen spijkerbroeken aan. En ja dat hoort er wel bij. Dus die heeft nog kortsluiting!

Vrijdag is Rian bij de kids op school gaan lunchen. Voor beide partijen erg gezellig. Rian keek wel haar ogen uit wat kinderen hier eten en ook weg gooien, laten liggen. Nacho’s met kaassaus, friet, chips en pizza vonden gretig aftrek bij sommige klasgenoten van Isabel. Niet geheel verbaasd dat deze kinderen ook vaak ziek zijn. Onze kids vinden het gelukkig zelfook niet normaal. Ze genieten van hun donderdag als het hamburgerdag is. Voor de rest zijn ze akkoord met de dagelijkse broodtrommel met brood, wat lekkers en fruit. ’s-Avonds hadden we een chill avond met de aflevering (4) van “wie is de mol” van vorige week zaterdag. Lekker met popcorn, donuts, chips, cola op de bank. Is een erg gezellig familiemoment al vind Isabel het iets minder aangezien wij hiervoor de laptop gebruiken waarop zij heel graag Roblox speelt. We verdenken Claes, Rob of Nathan.

Zaterdag heeft Willem weer een indoor soccer game gehad. Een erg fysieke tegenstander maar voetballend hebben ze er hard voor gewerkt en een mooie 2-2 eruit gesleept. Isabel was met Tim mee naar een kinderfeestje, bowlen en uiteraard pizza & cake erbij. Er zijn een paar kinderen in Tim’s klas die een zus in Isabel’s klas hebben, dus voor haar ook erg gezellig. ’s Avonds waren we uitgenodigd bij Egbert en Ingrid om te komen eten. Het was erg gezellig en we hebben lekker gegeten (en geborreld). Egbert en Ingrid hebben een hond uit het asiel genomen, Maggie. Erg lief maar ook wat schuw en aftastend. Kids waren gewaarschuwd dat ze in het begin wat kon blaffen. Eerste reactie van onze kids, “ja dat doet een hond”. Ze was erg lief maar inderdaad nog wel wat afwachtend.

Zondagochtend was er wat miezer, iets wat we in NL niet vermeldingswaardig vinden bleek hier toch reden om de voetbal training in de middag te annuleren. Terwijl het de hele middag droog was. Dus ben ik met Willem naar het park geweest en hebben we samen lekker gevoetbald en getraind. Even quality time samen. Tim genoot van zijn pyjama dag. Voor dat ik ging voetballen met Willem ben ik vrij lang bezig geweest om onze BBQ (griller) in elkaar te zetten. Chinese makelij en beschrijving die je met een telescoop amper kon lezen. Leve Ikea en Lego, die weten wel hoe het kan…. Uiteindelijk zit hij in elkaar en kan het seizoen beginnen! Rian is druk bezig om haar vaarbewijs te halen, deze week de hoofdstukken navigatie & safety gedaan, zodat we dadelijk ook een boot kunnen huren en lekker het water op kunnen als het wat warmer is.

Komende week is Valentijnsdag. Iets waar hier echt heel veel aandacht voor is. Dus we hebben met de kids alle kaartjes voor de klassen van Tim en Isabel geschreven. Volgende post meer hierover!
Fort

3 jaar wonen & werken in de USA