Week 34: Roadtrip! - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 34: Roadtrip! - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 34: Roadtrip!

Blijf op de hoogte en volg Fort

16 Maart 2020 | Verenigde Staten, Arlington

De volgende stopplek was in Del Rio, niets te doen, maar het was te ver om het hele stuk in een keer te rijden. We hebben de eigenaren laten schrikken door de eerste bezoekers van het jaar te zijn die gingen zwemmen, het was heerlijk weer maar de kids bleven erna verdacht lang onder de warme shower.

Enkele miles na Del Rio veranderde het landschap al, en werd het prachtig bergachtig met woestijn, een “Roadrunner” landschap. Isabel zat tegen de ruit aangeplakt. Tijdens de lunch en route hebben we de camper ook even in een “Breaking Bad” pose gefotografeerd, alleen waren wij knakworstjes aan het koken in de woestijn. ’s Avonds kwamen we aan bij de Terlingua ranch, na veel kilometers en een omweg die eindigde in een flinke tocht over een dirt road, euh ja ik had de aanwijzingen van de eigenaar pas onderweg gelezen in plaats van ervoor… Het was een oude ranch met restaurant, camping plekken en hele kleine RV plekken. Aangezien onze buren al hun tentjes al op onze RV parking spot hadden gezet, hadden wij mazzel en mochten wij op een andere plek staan aan het einde met een grote eigen plek & vuurpit. Terwijl de kids in het ijskoude water gingen zwemmen, heb ik me hier verbaasd over de Amerikaanse variant op de all inclusive handdoekje leggen: een gezin ging hun campingstoeltjes en hout alvast bij een van de vuurpits neerleggen.

De volgende ochtend gingen wij in het restaurant ontbijten (nu was er nog bewoonde wereld) en weer zat er een heel gezin in pyjama aan tafel. Na de laatste inkopen en tanken gingen we nu Big Bend in. Leuk hoe je US reisadvies krijgt, de lerares van Isabel had me nog gewaarschuwd dat ik zelf eten mee moest nemen als we gingen kamperen in Big Bend, omdat er in het hele gebied maar 1 restaurant was! Wat verwacht je dan in een natuurgebied? Wel hebben we braaf iedere kans die we hadden getankt, want er waren flinke afstanden tussen de tankstations en je wil in die hitte niet zonder komen te staan. De eerste dag hebben we de Maxwell scenic drive gereden en bij de St Elana gewandeld. Big Bend is de rivier de Rio Grande die een grote bocht maakt in een caynon. Na een stuk lopen kom je in een smalle kloof, Willem is naar de overkant (= Mexico) gezwommen. De wandeling was prachtig, maar heel Hollands gingen we op het heetst van de dag en dus best een beetje pittig voor de kids. De eerste nacht hebben we in de Chisos Mountains geslapen, midden tussen de bergen. We hadden een prachtige plek gekregen, waar we een klein stukje omhoog moesten om bij onze eigen plek te komen en vanaf daar uitzicht over de “Window” bij zonsondergang. Tim en Isabel vonden de bearbox erg interessant, en het idee dat er ’s nachts wel eens zwarte beren of Mountain Lions rond konden lopen.

De volgende dag gingen we verder naar Rio Grande, na een kort bezoek aan het visitor center. We vonden het erg grappig dat er hele kuddes mensen buiten met telefoons stonden omdat hier Wifi was. We waren namelijk al drie dagen zonder bereik en hadden het hele Corona reisadvies USA-Europa gemist en hebben toen zelf ook maar even ingelogd. Blijkbaar gaat de school ook een week dicht en was het hamsteren ook in de USA begonnen. Dit stuk van Texas is erg dunbevolkt en met hiken kom je weinig mensen tegen, dus de State Parks blijven voorlopig open en wij konden verder naar Rio Grande. Onderweg hebben we een tocht naar een Hot Spring gelopen, langs oude rotstekeningen. De hot springs lag naast de rivier, dus je kon goed wisselen tussen warm en koud water! Voor het kamperen hoef je nergens in te checken, er staat een bordje met je naam en dan kan je de kamper inparkeren. Nadat de kids hun Junior Ranger badge verdiend hadden, plechtig hun rechter hand omhoog en de Ranger pledge moesten nazeggen, hebben we ’s avonds nog een hike gedaan, naar een wild life uitkijk platform, was supermooi! We zijn het erg nog steeds niet over eens of we nu een coyote/mountain lion of een mule hebben gezien (het was toch iets te ver weg).

Zaterdag ingepakt en onderweg toch maar ff boodschappen gedaan omdat we van onze collega’s hoorden dat er in Arlington toch al gehamsterd werd. Vreemde keuzes maken ze hier, er is volop vers fruit en groente, maar de worst en hotdog broodjes zijn uitverkocht. De terugreis hebben we in 1 dag kunnen doen, omdat de kids zich prima vermaakten in de camper en de weg heerlijk rustig was, nu dagdromen over de volgende roadtrip. Stay safe!
Fort

3 jaar wonen & werken in de USA