Week 16 Weekje NL en weekje Ft Worth - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 16 Weekje NL en weekje Ft Worth - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 16 Weekje NL en weekje Ft Worth

Blijf op de hoogte en volg Fort

08 November 2021 | Verenigde Staten, Arlington

Deze week is de blog weer in 2delen, Thijs is een week in Nederland voor zijn studie en Rian in de kids in Arlington. Gelukkig zijn er altijd genoeg rare dingen die precies in die week moeten gebeuren!

In NL aangekomen warm onthaald door Nienke met een broodje worst van de Hema. Op de kazerne mijn legeringssleutel opgehaald en kamer geïnstalleerd. ’s Avonds gelijk veel bekenden tegengekomen en bij gekletst al moest ik wel om 20u inloggen voor online klas. Het bleek op de kamer erg koud te zijn. De verwarming werkt niet of is centraal heel laag ingesteld (kostenbesparing?). Ik studeer met dikke trui aan en ook ’s-Nachts. Afgelopen zaterdag een kacheltje meegenomen bij mijn ouders. Verder teambuilding meegedaan met mijn afdeling. Battlefield tour rondom Nijmegen. Weer lekker op de fiets! Donderdag dagje in het hoofdkwartier, nuttige en goede gesprekken gehad omtrent mijn studie en toekomst. Vrijdag naar Heerlen voor de conferentie “Leren waarderen”. Het waarderen van wat volwassen studenten/werknemers al hebben gedaan. Dit is niet altijd in een diploma uit te drukken maar kan wel relevant zijn voor vervolgfuncties. Dit was een van de hoofdredenen om naar NL te gaan. Erg leerzame dag en leuk om ook wat medestudenten te ontmoeten. Moe maar voldaan terug naar legeringskamer na bezoek aan friettent! Zaterdagochtend druk gestudeerd, uitwerken van de notities van de conferentie om daarna gezellig naar de familie te gaan voor een heerlijke Elzasser zuurkoolschotel. Was genieten! Zondagochtend weer aan de studie, nu wel met een kacheltje, en ’s middags naar de schoonzussies in Utrecht.

Waar Thijs naar NL was, kregen wij bezoek uit Nederland, de P-CLSK en een gevolg kwamen op bezoek. Na een aantal presentaties en rondleiding bij de fabriek, was ik zowaar ook uitgenodigd om mee te gaan met het diner met de P-CLSK en Lockheed bobo’s en uiteraard komen dat soort uitnodigingen altijd als Thijs er niet is…Gelukkig wilden de beide buren bijspringen en hebben die de kids uit school gehaald, terwijl de andere buren ze daar ophaalden en in bed gelegd hebben, super lief ! Fijn dat ik toch meekon, en ff wennen om het laagst in rang te zijn, maar volop genoten van de gesprekken en een heerlijk luxe restaurant waar we snel maar eens met z’n tweeën terug gaan!

De rest van de week was een beetje puzzelen, gelukkig kon ik wel veel thuiswerken, maar met die korte termijn planningen hier moest ik nog wel iedere avond aan de slag. Op maandag ochtend kreeg ik CVs binnen voor een burgerfunctie bij ons op de afdeling, of ik die even wilde doornemen. Voordat ik ja had gezegd had ik 32 CV’s te pakken op 225 bladzijdes…alles is groter in de USA denk ik dan maar.

Een paar weken terug hadden we besloten om een schoonmaker te regelen, eerder durfden we niemand in huis met de covid, en qua verzekeringen en aansprakelijkheid moest het ook goed geregeld zijn. Via de Amerikaanse overburen zijn we met hun cleaning bedrijfje in contact gekomen en nu komen ze een keer in de twee weken schoonmaken, want ik sloeg wel een beetje achterover van de prijzen. Deze vrijdag was het zover, en uiteraard had ik twee gezellige Mexicaanse dames in huis die maar bleven kletsen en zingen terwijl ik een belangrijke briefing moest geven vanuit Willems kamer, maar kwam daarna beneden in een blinkend huis.

In het weekend gingen we van het ene naar het andere sportfestijn, gelukkig is het heerlijk weer dus de andere kids konden ondertussen voetballen en tekenen, terwijl Isabel bij de volleybal en Willem bij de voetbal aangemoedigd werden. Inmiddels zijn de vaccinaties voor de kids van 5-11 jaar hier beschikbaar, dus zaterdag hebben Tim en Isabel hun vaccinatie gehad en gingen we lekker film kijken. Maar niet voordat we heerlijk gegeten hadden; iedereen heeft een gang gekookt dus we hadden Isabels bruchetta’s, Willems groene druif salade , Rian’s homemade pizza en Tim zorgde voor het fruit en koekjes bij de chocolade fondue terwijl we onze boodschappenlijst voor Thijs maakte voor lekkere dingen uit NL!

Verslag uit: Verenigde Staten, Arlington

Fort

3 jaar wonen & werken in de USA

Actief sinds 29 Juli 2019
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 11783

Voorgaande reizen:

25 Juli 2021 - 25 Juli 2022

3e jaar in Texas

27 Juli 2020 - 24 Juli 2021

Fort WIT, 2e jaar in Texas

15 Juli 2019 - 01 Juli 2020

3 jaar WIT in de USA, de eerste indruk

Landen bezocht: