Week 47 Roadtrip California - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 47 Roadtrip California - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 47 Roadtrip California

Blijf op de hoogte en volg Fort

13 Juni 2021 | Verenigde Staten, Arlington

Woensdag was het zover, we gaan op onze roadtrip naar Californië! Bijna niet, want toen ik wakker werd zag ik een berichtje van de airline dat onze vlucht gecancelled was. Thijs dacht dat ik een grapje maakte en sliep rustig verder, terwijl ik de airline ging bellen dat een vervangende vlucht de volgende dag toch echt geen oplossing was. Gelukkig konden we nog ’s middags met een overstap op LA op pad!

We beginnen de roundtrip met een paar dagen in San Fransico, wat een superleuke stad! We hebben een hotel in Fishermans Wharf, op loopafstand van Pier 39. In de ochtend gaan we bij een populair tentje ontbijten (super gezond Californië style) en daarna de stad in om langs de Pieren te lopen via het foodie paradijs in de Ferry building met de trammetjes via de heuvels. Vanwege de covid rijden niet alle trammetjes (is ook wel moeilijk afstand houden als je op een tredeplank staat), maar langs Embarcadero wel, en de klim naar Chinatown maken we te voet. Erg leuk, alsof je ineens in een andere wereld staat en we kijken onze ogen uit.

In de middag maakten we de boot trip naar Alcatraz, de kids vonden het verhaal van de ontsnapping super interessant en waren ook onder de indruk van de foto’s van de kinderen van de bewakers die op het eiland opgroeiden en elke dag met de boot naar school m0esten.

Op pier 39 vonden we een speciale store voor Lefties, en Willem heeft nu een thee mok die rechtshandigen niet kunnen gebruiken. Na nog een dagje sightseeing langs Lombard street met alle haarspeld bochten gingen we de RV ophalen, dit keer kregen we een Cruise Canada RV mee. We hebben een kleiner maatje dan de vorige keer omdat we anders niet alle bochten en routes in de komende National Parks kunnen rijden, maar hij is zo goed als nieuw dus we zijn er erg blij mee. Bij de Walmart onze boodschappen opgehaald (welke pick up spot staan jullie, nou spot 10 tot en met 13) en door naar Napa Valley.

We hadden een prachtig plekje aan de creek in Bothe Napa State Valley, midden in het wijngebied met honderden wineries. Onderweg zagen we al dat iedereen behoorlijk chic gekleed was (zeker voor US begrippen, iedereen in een jurkje/stropdas), dus we moesten even onze outfit voor de wijn proeverij aanpassen. We moeten ook lachen om de verschillen tussen California en Texas, het bonnetje van de camping werd niet weggegooid maar gerecycled en Tim had na 2 rondjes bij het toiletgebouw nog de jongens niet gevonden…bleken het gender neutrale toiletten te zijn en hij had zich nog niet geïdentificeerd met een driehoek. Verder valt op hoeveel kleine auto’s en heel veel toyata prius en tesla’s (electrische auto’s) hier rijden. Benzine is ook 2x zo duur als in Texas. Het is hier echt een wat groenere staat dan good ole Texas.

De wineries kan je alleen op afspraak bezoeken, dus ik had een paar weken terug een afspraak gemaakt, veel te laat voor de Amerikaanse planning, want ik kon alleen nog maar ’s ochtends vroeg wat boeken. Tja, dan zit er niks anders op dan gewoon on 1030 aan de wijn te gaan en te genieten. We kwamen op een mooi landgoed aan , met een nagebouwd kasteel en kregen een rondleiding door de vertrekken die ancient waren (200 jr oud dus). We zeiden ook dat we ook Texas kwamen zodat er de Amerikaanse versie over de geschiedenis en superoude items kregen, erg grappig.

Aansluitend hadden we een proeverij op de courtyard, waar we met heerlijk weer de wijnen konden proeven (van chardonnay tot merlot), de kids mochten dan met grapejuice doen en daarna bekeken we de rest van het terrein. Na een heerlijk delicatesse zaakje gingen we zwemmen en struinen op het State park en nu (zondagmiddag) zijn we enroute naar Yosemite NP!