Week 49 California Langs de kust terug - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 49 California Langs de kust terug - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 49 California Langs de kust terug

Blijf op de hoogte en volg Fort

28 Juni 2021 | Verenigde Staten, Arlington

Na een week natuur en offline kwamen we aan in LA, we hadden hier op Hollywood RV park geboekt en kregen een plekje naast een Wizard of Oz tuintje. De RV site bestond al sinds de 2e wereldoorlog (destijds opleidingsplek), en er waren door de eigenaren hele mooie en artistieke murals aangebracht. Op het park verbleven veel mensen voor een langere termijn, er was een stuntman, een filmcrew en veel mensen die op het punt van doorbreken stonden…De eigenaar was helemaal blij met ons, een teken dat de toeristen terugkwamen!

De lockdown in California is erg strikt geweest en de regels waren hier nog veel strenger dan in Texas toen we aankwamen. We hielden de versoepelingen goed in de gaten, want we hadden Universal Studios op onze verlanglijst staan, maar hier mochten alleen out-of-state visitors (inwoners van California) naartoe die ingeënt waren en deze regel was ook op kinderen van toepassing. We hadden geluk, in de afgelopen week waren de regels verder versoepeld en konden we nu wel naar het pretpark! We begonnen met attracties als Kung Fu Panda en een tour door Jurrasic Park (toevallig pas nog gekeken met de kids) die superleuk waren. Ze hebben veel attracties met motion simulators, dat ik superleuk vind, maar Thijs zijn maag wat minder. Na een prachtige maar superenge tour door Harry Potter kasteel (bij de nekbeugels hadden er toch wel wat alarmbellen af moeten gaan) moesten we allemaal even bij komen en lustte niemand meer Butterbeer in Diagon Alley, wat er overigens fantastisch uitzag. We besloten voor de kindvriendelijke attracties als Pets (Huisdieren geheimen) en Minions te gaan, waar we toevallig met ons bankje in beeld kwamen en Rian, Tim en Isabel in 6 minions veranderden…De studio tour met speciale effecten (de haai van Jaws, de voertuigen uit Back tot he Future en veel Fast & Furious) maakte de dag compleet!

De volgende dag gingen we aan het laatste stuk van de reis beginnen, de RV ingeruild voor een auto om via de stars & sign van Hollywood langs de oude kustweg Highway 1 terug omhoog naar San Francisco te rijden met de theme song van de “OC” op de speakers! Aangezien we weer eens buiten bereik waren, mocht iedereen om de beurt een verzoek nummer kiezen. Tim wist niet meer hoe zijn liedje heette, en op de vraag hoe het liedje ging…tja, kregen we het antwoord “het gaat goed”! Via mooie stranden en uitzichten reden we naar Santa Barbara om op de houten pier van perfecte verse oesters en pasta met krab te genieten. En uiteraard even springen in de enorme golven! We hadden een yurt geboekt bij Cachuma Lake, en konden met een kampvuurtje van een prachtig gekleurde zonsondergang genieten bij het stuwmeer.

De dag erna gingen we rondtouren langs de wineries (weer 500+ in Santa Barbara County). Via een route met spannende cliffs, en een Deens plaatsje Solvang kwamen we bij een prachtig strand uit in Pismo Beach en gingen we zwemmen en vooral voor de golven wegrennen. Helemaal verwilderd kwamen we aan in een chic hotel, ik had deze geboekt om na de wijnproeverij te kunnen blijven slapen. Nadat we na te lang zonder, eindelijk weer eens onder een echte shower hadden gestaan gingen we heerlijk borrelen & dineren in de zon op het terras.

We wilden eigenlijk niet weg, maar de volgende dag gingen we nog een stukje noordelijker via Ragged point en Monterey en een lunch in het plaatsje Carmel (waar Clint Eastwood ooit burgemeester van is geweest) kwamen we bij het hotel in Santa Cruz. We gingen ’s avonds nog even zwemmen en de volgende dag heerlijk chillen na een hike (die uiteraard weer veel verder was dan aangegeven), bij het zwembad. De dag sluiten we af met een diner met een prachtig uitzicht over Santa Cruz (het restaurant heette niet voor niets The View). De volgende dag weer terug naar huis, good old DFW!

Zondagochtend rustig aan opstarten al stonden de kinderen in de startblokken om met de buurkinderen te spelen. Helaas toch de moeite genomen om naar de afgang van het voetbal te kijken. Vind daar wat van… maar een groot voetballer heeft ooit gezegd: Elk nadeel heb z’n voordeel, weer sneller spelers beschikbaar voor NL clubs om zich op seizoen en Europees voor te bereiden. Maandag weer business as usual, werk en studie en nog even nagenieten van deze mooie roadtrip!