Week 25 Snow! - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 25 Snow! - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 25 Snow!

Blijf op de hoogte en volg Fort

11 Januari 2021 | Verenigde Staten, Arlington

Vandaag hadden we zowaar sneeuw in Texas! Uitgebreide weerswaarschuwingen melden 4 inch sneeuw, dat leek ons een beetje dapper, maar vanochtend was er natte sneeuw om toch even lekker in buiten te spelen. Ik was met mijn vriendinnen uit mijn studententijd aan het bellen en dat duurde de kids te lang, ik werd er uitgehaald om nu asap handschoenen te gaan zoeken! Daarna hingen de kleren te drogen voor de openhaard en zat iedereen met chocomel op de bank, on-Texaanse taferelen hier!

Vorige week zijn we trouwens wel bij een echt Texaans icoon geweest, de ‘Buc-ee’s’. Voor de duidelijkheid dit is een tankstation, dat zo populair is dat er een hele kledinglijn en drinkmokken van zijn… Het logo met een bever is populair bij Tim en zijn vriendjes en we begrepen niet dat je er een hele merchandise van een handjevol tankstations op de markt kon brengen. Nadat Tripadvisor stelde dat het een bestemming in plaats van onderweg zou moeten zijn, besloten we er toch maar eens te tanken op de terugweg. En ja, alsof je in de Macro beland bent, enorm groot met 40 pompen, tientallen toiletten en heel veel Texas en Buc-ee’s merchandise. Ook veel eten uiteraard, met een vers afdeling mooier en uitgebreider dan ik hier bij een bakkerij heb kunnen vinden! We hebben leuke Texas goodies kunnen scoren bij onze afhaallunch en zijn nu ook fan!

De afgelopen week waren de kids nog twee dagen vrij van school, die gebruikt werden om weer met Nederlandse les te beginnen, voetbal in het park en een pubquiz met de familie. Tim is inmiddels met lezen (in het Engels) zo hard vooruit gegaan, dat hij van de week voor het eerst een woord gebruikte dat ik zelf niet eens kende! Hij was beledigd dat ik de drawbridge vertaalde (ophaalbrug duh mam), maar bij een moat kom ik niet veel verder dan een afdeling van de wapentechniek…het blijkt dus een slotgracht te zijn.

Deze week staat weer in het teken van studie, Thijs moet nog een opdracht inleveren en sluit zich op om uren te maken. De oudste twee hadden een mooi rapport, Isabel had ook flink haar wiskunde opgehaald. Als de kids uit school komen gaan ze eerst even spelen en relaxen en rond 4uur beginnen ze aan het huiswerk. Ze vinden dat gezellig om bij mij op de studeerkamer te maken, en tegen die tijd zijn mijn telcon’s afgerond en ben ik vooral aan het schrijven en begeleid ik ondertussen Willem en Isabel met wiskunde huiswerk; we heten de ‘Math-club’. Ik moet nog een mooi bordje maken voor de ingang van de studeerkamer, maar het resultaat mag er zijn: mops staat nu een A- !

In de supermarkt heeft de kerstafdeling plaats gemaakt voor Valentijnsdag. Met een tekst als “fries before guys” lijkt het meer voor je vrienden dan je geheime liefde, onze kids vonden de marshmallow frietjes erg lekker. Deze weken hebben we natuurlijk ook goede voornemens en eten we gezond, dus ze waren blij met dit onverwachte dessert. Thijs doet enthousiast mee aan Dry January, alhoewel we pas de 4e begonnen zijn omdat er nog teveel lekkers openstond in de koelkast. Zelf heb ik een stappenteller app geïnstalleerd, ik weet nog niet of het effect is dat je meer beweegt, of dat je je telefoon nu overal mee naar toe neemt, maar iedere dag het doel braaf gehaald. Nu de goede voornemens vasthouden de komende weken!
Fort

3 jaar wonen & werken in de USA

Actief sinds 29 Juli 2019
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 11770

Voorgaande reizen:

25 Juli 2021 - 25 Juli 2022

3e jaar in Texas

27 Juli 2020 - 24 Juli 2021

Fort WIT, 2e jaar in Texas

15 Juli 2019 - 01 Juli 2020

3 jaar WIT in de USA, de eerste indruk

Landen bezocht: