Week 26 - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 26 - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 26

Blijf op de hoogte en volg Fort

18 Januari 2021 | Verenigde Staten, Arlington

Deze week is er weer hard gewerkt, op school, op het JPO, voor de studie en gelukkig ook in de keuken. Thijs heeft zich opgesloten en na een eindsprintje zijn opdrachten in kunnen leveren. Tim mag aan groep 4 voor Nederlands beginnen, en Isabel had een plekje op de Honor roll (vanwege haar mooie cijfers) gescoord. Toen ik zaterdagochtend nog een presentatie aan het maken was, werd de keuken omgetoverd tot bakkerij en kwamen er heerlijke worstenbroodjes en vers brood uit. Ik weet niet of we nog heel veel moeten bakken deze week, want zowel Tim als Willem hadden een nieuwe broek nodig voor school. Tim is in de kerstvakantie een paar centimeter gegroeid en Willem, tja die kreeg zijn knoop niet meer dicht, haha. Hij kan het hebben, dus het zal tijdelijk zijn totdat hij ook weer in de lengte groeit want hij sport genoeg.

Deze week had Willem een voetbal wedstrijd met zijn school team, langzaam aan is er toch een competitie gestart. De volgende wedstrijd is op 45 min rijden, we moeten wel aan de afstanden wennen, maar wel leuk dat ze toch kunnen spelen. Thijs was mee naar de wedstrijd, en Isabel wilde leren koken waardoor we een beetje te laat gingen eten. Vervolgens moest Tim zijn Nederlandse Skype les tijdens het eten doen, maar de docente kon er wel om lachen. Later in de week bleek ik weer niet geschikt als huisvrouw, ik heb mijn creditcard mee gewassen, maar hij werkt nog!

Gelukkig ben ik beter in plannen maken, want deze week bleek het boeken van een vakantie weer logistiek voor gevorderden. Ik heb me al vaker verbaasd over hoe ver van te voren de hotels en campingplekken in de National Parks geboekt worden, maar dit was wel een hoogtepunt. We willen deze zomer naar Yosemite (CA), en de kampeerplekken worden een keer per maand op de 15e open gesteld voor reserveringen. Dit gebeurt 5 maanden van te voren, dus op 15 januari moet je om 7u Californië tijd inloggen om tussen 15 mei-15 juni te reserveren. De campground die we willen ligt wat hoger (8600 ft), en is nog niet beschikbaar, maar ik wilde deze maand alvast eens bekijken hoe het systeem werkt en of het echt zo populair was... Nou, binnen 6 minuten waren dus alle campingplaatsen voor de hele maand uitverkocht! Het deed me een beetje denken aan hoe je vroeger concertkaartjes ging bestellen. Volgende maand gaan we op meerdere laptops inloggen om ons plekje in het National Park te scoren. Dankzij een tip van de buurtjes was ik dit jaar op tijd voor het inschrijven op de populaire summercamps van de Zoo en kan Willem deze zomer 2 dagen met de dierenarts in de Ft Worth Zoo meelopen!

Na de sneeuw van vorige week zondag werd het eind van week weer warmer. Kinderen spelen veel op straat, vaak voetbal maar we hebben ons basketbalnet ook weer buiten gezet. Aangezien het bij onze oprit wat steil is hebben we hem aan het begin van de straat bij de andere Nederlanders gezet. We hebben Tim nu ook ingeschreven voor voetbal. Gelukkig is hij nog geen 10 jaar en hoefden we maar 2 ipv de tientallen formulieren bij Willem in te vullen, waarvan een is voor “international clearance”. Als het goed is mag hij in maart gaan starten.

Vrijdagochtend heeft Thijs zijn ‘accident report’ opgehaald op het politiebureau. Toch voor de zekerheid en wellicht later in foto-album in te plakken. Het was een vreemd vierkant donker gebouw. Straalde weinig gezelligs uit. Toen ik parkeerde moest ik even goed kijken waar de ingang was. Het was een nauwe nis met een pijl naar rechts: Jail en pijl naar links: Lobby. Toch maar naar links gegaan. In een koude en kille lobby doorverwezen naar admin bureau. Daar wel vriendelijk geholpen en met 8 dollar armer naar buiten met een gewaarmerkt rapport.

Daarna door naar de supermarkt voor de weekendboodschappen. Het valt me op dat er steeds minder oudere medewerkers de tassen staan in te pakken.. Vorige week wilde ik vuilniszakken kopen maar de schappen waren nagenoeg leeg, tja kan gebeuren. Nu waren ze nog steeds zo goed als leeg. Een van de medewerkers zag mijn verbazing en verteld dat er eerst een run was op de WC rollen (begin pandemie), daarna keukenrollen en sanitizerspul en nu vuilniszakken. Gelukkig niet direct met covid te maken, hij gaf aan dat mensen in deze tijd wat meer thuis zijn en veelal de tuin schoonmaken en alle bladeren in vuilniszakken doen. Nu snap ik soms de bergen vuilniszakken aan de kant van de weg. Tja ik weet niet of ze een groenstraat hebben. We blijven ons verwonderen!

Fort

3 jaar wonen & werken in de USA

Actief sinds 29 Juli 2019
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 11767

Voorgaande reizen:

25 Juli 2021 - 25 Juli 2022

3e jaar in Texas

27 Juli 2020 - 24 Juli 2021

Fort WIT, 2e jaar in Texas

15 Juli 2019 - 01 Juli 2020

3 jaar WIT in de USA, de eerste indruk

Landen bezocht: