Week 29 Groundhog day - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 29 Groundhog day - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 29 Groundhog day

Blijf op de hoogte en volg Fort

08 Februari 2021 | Verenigde Staten, Arlington

Op 2 februari is het hier Groundhog day, wat wij als Nederlanders vooral kennen van de film. Toch leeft het op veel plekken in de VS of de groundhog (soort marmot) zijn eigen schaduw ziet, daardoor terugkeert naar zijn hol en het nog 6 weken winter blijft. In Texas vieren we Amerillo day, en volgen we de bewegingen van Bee Cave Bob en Dallas Arboretum Annie. Als zij hun eigen schaduw niet zien is de winter voorbij, nou in Nederland zeker nog niet! Veel plezier met de sneeuw!

Dit weekend gingen we voor Valentijnsdag aan de slag. Vanwege Covid waren we er vanuit gegaan dat het op school niet gevierd zou worden…oeps, dus wel. Terwijl de mannen naar de voetbal training waren, gingen Isabel en ik knutselspullen en snoep halen om voor Tim en Isabel een shoebox (voor alle te ontvangen kaarten) en snoep, kaarten en koekjes te halen om uit te delen. Deze week hadden we ook weer gekke nieuwe producten gescoord: cottoncandy (suikerspin) popcorn (die wordt dus echt blauw!) en Texaroni (pasta in de vorm van Texas).

Het is de bedoeling dat je voor iedereen in je klas een Valentine maakt. Vorig jaar hadden we alleen kaartjes uitgedeeld, maar de kinderen kwamen terug met snoepzakjes en kadootjes, dus nu hadden we bedacht om koekjes te versieren. Er zitten in ieder geval genoeg kleurstoffen in, want onze wasbak is inmiddels ook romantisch roze met rood geworden. Ook voor de home learners moesten er pakketjes gemaakt worden, leuk dat er ook aan hen gedacht wordt. Daarnaast moesten we ook nog shoeboxes versieren voor alle goodies die onze kinderen zouden krijgen, voor Tim konden we met een kant en klaar pakket een haai maken en Isabel heeft een jungle box gemaakt!

Deze week zou ik eigenlijk op dienstreis naar een F35B basis en depot in Florida gaan, maar vanwege de COVID guidance van de nieuwe Secdef werd de trip op het laatste moment toch uitgesteld. Daardoor had ik de tijd om aan wat langlopende zaken te werken, maar mijn werkkamer thuis is inmiddels door de kids overgenomen. Willem en Isabel hebben vaak ’s avonds bel en gamedates met hun klasgenootjes. Vrijdag waren Thijs en kids uit school nog even gaan voetballen in het park, waardoor ze niet meer op tijd kon eten voor haar bel date. Aangezien we niet willen dat ze boven eten, had ik voor haar een plekje op mijn kantoor gemaakt, maar het bevalt mevrouw iets te goed daar!

Willem had donderdag weer een voetbalwedstrijd voor school. Hij berust zich al dat het dramatisch is maar ziet het als een training. Zoals al eerder gezegd zitten er zeker 5 teamgenoten bij die echt niet eens een bal kunnen raken. De keeper heeft ‘boter’ op zijn handschoenen. Volgende week laatste week van voetbal. Daarna mag hij weer een andere sport kiezen, honkbal, track of tennis voor het laatste deel van dit schooljaar.

Tim heeft het heilig vuur helemaal te pakken met voetbal. Elke dag is hij na zijn huiswerk op straat te vinden. Hij heeft echt een neus voor de goal. Iets wat ik (Thijs) minder had. Ik (Rian) ook niet hoor. Ik (thijs) was meer van de meters, passes en inzicht maar niet de scherpte voor de goal. Leuk om te zien. Afgelopen zaterdag stond meneer dan ook al vroeg klaar in zijn kleren. Het was Nederlands weer ’s-ochtends. Harde koude wind en wat lichte miezer. Tim had het dan ook fris en als hij het fris vind dan is het ook echt koud (hij lijkt op mij). Tim kijkt reikhalzend uit naar de wedstrijden. Hij is erg fel (in sportieve zin) en fysiek. In Nederland, gewoon gezonde inzet maar hier is men veel voorzichtiger. Hopelijk laat de scheids dat toe, haha. Wellicht zie je dat ook terug met American football. Helemaal in gepakt, regelmatig stoppen. Een vader van voetbal was football fan maar snapte niks van rugby… Dat zie ik meer als echte mannelijke sport dan football. Maar het is wel cool om mee te maken hoe het leeft hier, zoals de Superbowl. Mensen leven er naartoe, komen samen, bbq’s aan, coolers met bier. Wel gaaf. We hebben hier ook een gedeelte gekeken en zijn benieuwd naar de half time show!

Het was trouwens heerlijk dat het zo fris was zaterdag. Daardoor bleef ik (Thijs) wakker op het veld. Ik had mijn eerste college van de master. Op Nederlandse tijd van 10u-13u….dus 03u-06u ‘s-nachts mijn tijd. Gelukkig was het eerste gedeelte voor de docenten zodat ik wat wakker kon worden en er iets florissanter uitzag. Rian’s werkkamer kwam weer goed van pas. Het college was leuk, eindelijk inhoudelijk voor onderwijs en zeer enthousiaste docente. De klas was erg klein, normaal is de klas rond de 60 nu 17. Dus dat maakt het wel wat persoonlijker, past goed bij mij. Helaas zijn de meeste studiegenoten waar ik pre master mee gedaan heb nog niet zover en gaan in september pas starten. Nieuwe fase, nieuwe kansen!
Fort

3 jaar wonen & werken in de USA

Actief sinds 29 Juli 2019
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 11772

Voorgaande reizen:

25 Juli 2021 - 25 Juli 2022

3e jaar in Texas

27 Juli 2020 - 24 Juli 2021

Fort WIT, 2e jaar in Texas

15 Juli 2019 - 01 Juli 2020

3 jaar WIT in de USA, de eerste indruk

Landen bezocht: