Week 36 Happy birthday! - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 36 Happy birthday! - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 36 Happy birthday!

Blijf op de hoogte en volg Fort

29 Maart 2021 | Verenigde Staten, Arlington

Thijs was zaterdag jarig en dacht dat we uit eten gingen, en had niets in de gaten voor de verrassing die zijn zusje voor hem in petto had, namelijk een bezoekje aan Texas!

Maanden terug was de planning al begonnen en had Nienke een vlucht naar Houston aangevraagd op zijn verjaardag. Ik (Rian) had een huis geboekt in Houston en niets aan Thijs en de kids verteld en we zouden Nienke ineens zaterdagmiddag op een terrasje tegenkomen…totdat Isabel donderdag ziek uit school kwam. Superveel hoofdpijn, keelpijn, ging vrijwillig naar bed, en tja is het verkoudheid/griep of toch covid met deze symptomen? Met het bezoek van Nienke in het vooruitzicht wilde ik geen risico nemen en zijn we vrijdag een test gaan doen en deze was gelukkig negatief!

Het was voor ons gezin de eerste keer dat we gingen testen, dus moest even goed uitzoeken hoe/wat/waar. Ik dacht dat ik een drive-thru test geboekt had, maar het bleek toch een kliniek te zijn en Isabel werd helemaal onderzocht. De arts zei dat ze de afgelopen dagen zoveel mensen met allergie klachten binnen had gehad, dat als we een negatieve uitslag kregen van de PCR test we een allergie pil moesten geven. Isabel bedacht zich dat donderdag het gras op school gemaaid was en inderdaad vrijdag thuis… dus na de negatieve uitslag denken we dat het allergie was en anders een verkoudheid. De nasal swab test viel gelukkig mee.

Ze was nog wel te ziek om 4u in de auto te zitten, dus we moesten een geheim plan B bedenken en ik ging Nienke zaterdag ophalen in Houston met de smoes dat ik naar mijn werk moest. Op de terugweg had ik te hard gereden en werden we door de politie van de weg gehaald…ik reed 86 miles/hr waar ik 75/miles per uur mocht en wilde natuurlijk snel Nienke naar Thijs brengen. Tja, met een paar zwaailampen in mijn spiegel moest ik toch aan de kant van de weg, netjes in de auto wachten tot de agent komt, en in mei moet mijn boete voorkomen. Het starttarief voor te hard rijden is 149 dollar en dan nog 4 dollar per mile te hard, duur grapje maar dan hebben we dat ook weer meegemaakt en ja, ik reed ook te hard.

Ondertussen hadden Willem en Tim hun voetbalwedstrijden op zaterdag. Willem 3-3 met een assist en Tim 4-3 gewonnen met 1 assist, een bal van de lijn gehaald bij 3-2 voor en daarna de 4-2 gescoord. Hij was erg beduusd en gaf aan dat hij na zijn doelpunt wat tranen in zijn ogen had van blijdschap. Ook toen hij het ’s avonds vertelde aan Rian kreeg hij weer tranen in zijn ogen. Tja het is dan ook zijn eerste officiële doelpunt. Hopelijk volgen er nog meerdere!

Zondag gingen we de verjaardag van Thijs vieren en werd hij vreselijk verwend met pakketjes uit NL, Bossche bollen, Oklahoma Joe messenset voor brisket, lekkere pasta & mooie boeken een nieuwe cornhole set voor onze tuin. Echt helemaal super!! Heerlijk bijkletsen en de kids waren ook erg blij dat tante Nien er zo onverwachts was. Morgen vliegt Nienke weer naar huis en wij weer in het werk/studeer/school ritme, tot volgende week!
Fort

3 jaar wonen & werken in de USA

Actief sinds 29 Juli 2019
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 11746

Voorgaande reizen:

25 Juli 2021 - 25 Juli 2022

3e jaar in Texas

27 Juli 2020 - 24 Juli 2021

Fort WIT, 2e jaar in Texas

15 Juli 2019 - 01 Juli 2020

3 jaar WIT in de USA, de eerste indruk

Landen bezocht: