Week 13 - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 13 - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 13

Blijf op de hoogte en volg Fort

23 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Arlington

Het was een enerverende week. Na terugkeer van Possum Kingdom Lake hadden de kinderen maandag nog vrij voor Columbus day. Dus een korte schoolweek. Dinsdag hadden ze een “free dress day”. Dat betekend dat ze niet in school uniform naar school hoefden te komen maar hun eigen kleren aan mochten doen. Willem gaf aan het school uniform helemaal niet erg te vinden. Hij heeft het erg goed naar zijn zin en zou nog best wat jaren willen blijven op deze school. Daar hebben wij wel beeld bij. Het is echt een leuke en goede school. Zo leuk dat Thijs afgelopen vrijdag is komen lunchen bij Isabel. Al had dat weinig gescheeld i.v.m. auto maar dat komt zo. Als ouder kun je mee lunchen. Je schuift dan gewoon aan bij het tafeltje van je kind. Ze hebben in de gymzaal lunch. Dan is er een klein buffet met keuken en kun je wat halen. Maar de meeste kids nemen eigen lunch mee die ze opeten aan de lange tafels met hun klasgenoten. Ik wilde de keuken wel een keer testen. Puree met kip en broccoli. Het was prima! Op donderdag is het hamburgerdag, dan nemen Willem en Isabel geen lunch mee maar mogen ze hamburger met frietjes halen. Het was erg gezellig en leuk om Isabel in haar omgeving te zien. Volgens mij ligt ze goed in de groep. Ze ruilen onderling eten uit wat je lekker of minder lekker vind, haha. Nadat ik samen Patricia 3th grade lunch van Isabel had genoten kwam 6th grade binnen voor de lunch, dus die ook maar gelijk meegepakt. Net als Isabel mocht Willem ook een zakje chips halen. Dat is hier echt heel gewoon als lunch. Willem vond het wat awkward om zijn vader in zijn omgeving te zien. Hij wordt echt al groot, al kon hij zijn chips wel waarderen.

Willem moet op vrijdag al vroeg op school zijn om de vuilnisbakken te legen. Toen we iedereen hadden ingeladen om naar school te gaan startte de auto niet. Grrrr. Snel naar de buren gegaan en die waren zo vriendelijk om hun auto te lenen (dank Jacco en Amanda!). Na de kids op school afgezet te hebben thuis maar eens nader onderzoek waarom de auto niet startte. Thijs de techneut….. Maakte wel contact maar startte niet, ook geen melding. Tja hoe werkt dat dan in de VS. ANWB kennen ze niet. Via verzekering konden we eventueel wat regelen waaronder slepen naar de garage. Hollanders als we zijn toch even afgewacht totdat Rian en Jacco (beide techneuten) thuis waren en met jumpstart (kabels en accu van goede auto) geprobeerd auto aan de praat te krijgen. Na enige tijd deed hij het (inmiddels al 19u) en is Thijs een rondje gaan rijden. Elke weg had een omleiding of file… Maar uiteindelijk thuis gekomen en aan tafel gegaan samen met de buren. Gezellig avondje en de hoop dat de auto het de volgende dag weer deed. Want ja wat doe in de VS zonder auto. Inderdaad, vrij weinig. Helaas, hij startte weer niet. Dan de keuze gemaakt om de accu, wat we denken dat het is, maar te vervangen. Bedrijf gebeld, die hadden de accu en zondagochtend naar die garage. Blijkt de auto toch iets te geavanceerd om door Rian de accu zelf te vervangen en belanden we bij de dure dealer op maandag. Blijkbaar hebben de accu’s hier ook moeite met de hoge zomer termperaturen.

Doordat we maar een auto hadden het weekend wat prioriteiten moeten stellen qua agenda. Wat we zeker door lieten gaan was het Latern Waterfestival. Een festival tussen Dalles en Fort Worth in, naast Honkbalstadion van de Texas Rangers, bij een rivier/meertje waar je bij zonsondergang een lampje met boodschap/wens/tekening etc. te water kon laten. Erg relaxte sfeer, iedereen had stoeltjes of picknick kleed bij zich en lekker genieten van de foodtrucks. Kinderen vonden het ook prachtig, de gezellige sfeer, zachte gras, leuke muziek/DJ en het zelf mogen versieren van je lampje. Toen de zon onderging werden er mooie liedjes gedraaid en mocht je naar de waterrand om jouw lampje (op een vlot) erin te leggen. Wij hadden voor Opa Klok en Tante Tien de kaarsjes aangedaan maar ook voor het geluk dat we hebben als gezin. We genieten echt. Kortom het was een prachtig festival, mooi om als gezin mee te maken en ook om even stil te staan bij alles.

Op zondag had Willem zijn voetbalwedstrijd en gelukkig was het weer 34 graden. We waren van plan om het zwembad af te bouwen maar toch besloten dit heel even uit te stellen. Daardoor vandaag nog eenmaal een poolparty. Het water was echt heel koud ( ’s nachts is het nog maar 10 graden, dus het water koelt nogal af)! Daarna in het zonnetje een borrel gedaan. Na het eten alles opgeruimd, zeker buiten aangezien er noodweer op komst was met een kleine kans op tornado’s . We gebruiken de gangkast als safe room, en hebben daar slaapzakken, water, first aid kit, zaklantaarn etc klaar liggen mocht het alarm af gaan. Uiteraard mag de taco chips ook niet ontbreken om het schuilen een positieve draai te geven voor de kids. Gelukkig ging het slechte weer wat verder noordelijk en hebben we gewoon heerlijk door kunnen slapen.

Komende week gaat een drukke week worden met verjaardag Isabel, eerste schooluitje inclusief overnachting van Willem, Owlfest op school, 2 kinderfeestjes, feestje Isabel en Bryan met de Nederlanders en “Trafalgar diner”. Maar dat volgt in het volgende verslag!
Fort

3 jaar wonen & werken in de USA