Week 52 Het eerste jaar! - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 52 Het eerste jaar! - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 52 Het eerste jaar!

Blijf op de hoogte en volg Fort

20 Juli 2020 | Verenigde Staten, Arlington

Jemig wat is dit jaar snel voorbij gevlogen! Ik kan niet geloven dat we al weer een jaar hier wonen, werken en studeren. Het is dat de eerste collega’s om ons heen beginnen te vertrekken, en langzaam druppelen de nieuwe collega’s in Washington en Ft Worth binnen. Daardoor realiseer ik me dat er echt al een jaar voorbij is, het voelt eerder als een paar maanden! Net zoals een jaar geleden zijn we deze opgesplitst, een deel van Fort WIT in DFW en een deel in Nederland.

Voor mij (Rian) stond de afgelopen week in het teken van werk, het was best lekker om in eigen tempo de week in te delen. Vanwege de hoge aantallen COVID19 besmettingen is het bij ons nog steeds policy om zoveel mogelijk thuis te werken, maar maandag moest ik in verband met de overdracht van mijn Engelse collega toch een dagje naar kantoor. Het was erg rustig, en gelukkig zijn er een aantal hand sanitizer stations bijgeplaatst. Zelfs in je eigen kantoor moet je je mondkapje blijven dragen! De avonden heb ik verder gevuld met de administratie voor o.a. het nieuwe schooljaar; veel verklaringen over gezondheid, medicijnen en Willem moet zelfs weer langs de arts voor een medische keuring om mee te mogen doen aan de sportlessen. Ook ben ik voor het eerst sinds de COVID19 uitbraak weer naar een winkelcentrum geweest, er was eenrichtingsverkeer ingevoerd en het was erg rustig (maar 20% van de normale bezoekers). Ik kan jullie verklappen dat Banana Republic dankzij mij wel een goede omzet gedraaid heeft. Gelukkig kwam ik aan het einde van de week door de to-do lijst heen en kon ik aan de volgende vakantieplannen beginnen, we willen met Thanksgiving een rondje Grand Canyon, Bryce en Vegas gaan plannen!

Tussendoor kreeg ik superveel leuke foto’s vanuit Nederland doorgestuurd! De kids genoten van het bezoek aan hun oude vriendjes & vriendinnetjes! Donderdag gingen de kids bij mijn zus logeren en had Thijs de tijd om oude vrienden op te zoeken. Daarna richting Utrecht om te gaan magneetvissen, varen op de vecht met alle tantes en BBQ en bijkletsen met Evelien en Bente. Nog een paar dagen in Nederland (inclusief bezoek aan de tandarts…) en dan komen ze donderdag terug in Ft Worth.

Die dagen gaan we heel wat tripjes naar het vliegveld maken, want vrijdag vertrekt mijn collega & gezin terug naar NL en zondag komt zijn opvolger aan! Dat worden onze nieuwe buren, want in verband met de COVID konden ze geen bezichtigingsreis plannen en hebben voor dezelfde school & wijk als de andere Nederlandse gezinnen gekozen. School heeft trouwens een enquête naar alle ouders gestuurd over het komende schooljaar. 85% van de ouders heeft aangegeven dat ze de kinderen weer naar school willen laten gaan ipv distance learning. Wie betaalt, bepaalt blijkbaar, want school heeft aangegeven dat ze plannen op heropening, alleen een mogelijk verbod vanuit de overheid zou dit nog kunnen doorkruisen. We hopen dat het doorgaat, met wat aanvullende maatregelen, zodat de kids weer echt les kunnen krijgen en hun vrienden kunnen zien. Maar eerst nog even vakantie; dit was week 8 van de 13 weken vakantie!
Fort

3 jaar wonen & werken in de USA

Actief sinds 29 Juli 2019
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 11660

Voorgaande reizen:

25 Juli 2021 - 25 Juli 2022

3e jaar in Texas

27 Juli 2020 - 24 Juli 2021

Fort WIT, 2e jaar in Texas

15 Juli 2019 - 01 Juli 2020

3 jaar WIT in de USA, de eerste indruk

Landen bezocht: