Week 28 Korte broek! - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 28 Korte broek! - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 28 Korte broek!

Blijf op de hoogte en volg Fort

03 Februari 2020 | Verenigde Staten, Arlington

Jaaaaah we hebben er “lang” op moeten wachten maar op zondag 2 februari was het eindelijk zover. We konden korte broeken aan! Met zo’n 26gr was het weer zomers. Willem had voetbaltraining van 1,5 uur dus heb ik (Thijs) me weer in mogen smeren. Mijn huid is net zo gevoelig als ik. Rian heeft lekker in de tuin gespeeld met Tim en Isabel terwijl ik op het voetbalveld stond. Over een paar weken ga ik mee de training verzorgen. Erg leuk, alleen alle termen in het Engels gaan opzoeken. Merk dat ik veel in mijn hoofd heb om mee te geven/uit te leggen maar dat er minder uitkomt. Beetje Louis van Gaal Engels, haha. Leuk om te gaan leren.

Afgelopen week was het “bookfair” op Oakridge. Een week waar de kids (maar ook volwassenen) boeken konden kopen. En waarvan een gedeelte van de opbrengsten naar de school gaan. Ze hadden het erg leuk aangekleed in de Library. In de stijl van Harry Potter. Elke dag een extra thema, woensdag ochtend (van 07:00-08:30) was “donuts for dads”. De kinderen vonden het erg leuk en speciaal om eerder naar school te gaan en donuts te mogen eten. Dus waren we heel vroeg opgestaan en om 07:15 zaten we aan de donuts. Ook hebben we wat boeken gekocht. Ze mochten alle drie drie boeken uitkiezen. En daarnaast een voor hun classroom teacher.

Vorige week ben ik (Rian) even heen en weer geweest naar Washington voor een presentatie. Aangezien deze maandagochtend vroeg gepland stond moest ik al zondag vertrekken, maar kon ik het reizen in het weekend gelukkig combineren met een bezoek aan Els. Ze was begin januari jarig geweest en ik heb haar een High Tea cadeau gedaan, gezellig dat we elkaar hier in de states zo makkelijk kunnen zien. We zijn Georgetown in geweest, een heel erg leuk & gezellig stukje Washington. In de lunchroom was een prive party gepland, waarin allerlei chic aangeklede meiden (met hoedje) een babyshower hadden. De winkels in Georgetown waren ook erg leuk, maar bij de vintage winkels moesten we stiekum wel ff het prijskaartje checken, even schrikken soms en niet te vergelijken met de overige kleding outlet prijzen hier. Daarna heerlijk samen gegeten en bijgekletst, zo fijn om elkaar te zien! Later in de week was Harro weer bij ons in Ft Worth voor een opleiding, nu alleen nog snel een weekendje incl kids plannen, want die beginnen wel jaloers te worden en willen ook elkaar zien.

Verder ben ik begonnen met de theorie voor een vaarbewijs, ik wil graag deze zomer een bootje kunnen huren. Ik kan de cursus online volgen, maar kwam er al wel achter dat ik bepaalde termen in het Engels helemaal niet weet (stuurboord en bakboord lukte in NL nog net), dus moet wel ff opletten en dan kunnen we deze zomer lekker op de basis of op roadtrip een boot huren.

In de supermarkt is de Valentijnsafdeling net zo groot als de Kerstafdeling. Een enorme roze gloed komt van dit schap, waar je speciale edities van KitKats en eigenlijk alle snoep kan kopen. Ook is het de gewoonte om een klein kadootje aan je docenten te geven, we hebben al wat bonbons voor ze in geslagen. De kinderen nemen een box mee naar school om de kaarten te ontvangen, voor Isabel hebben we net een taco vorm box gemaakt. Ze hebben alle drie Valentijns parties en bij Willem wordt er zelfs een Valentijns ontbijt op school georganiseerd. De buren hebben ook allemaal roze hartjes in de tuin staan. Erg over de top, maar superleuk om mee te maken. Aangezien ik nog steeds iedere week iets nieuws/onbekends in de supermarkt probeer te kopen, heb ik deze week regenboog cake gemaakt, dit was een geslaagd experiment deze week!

Voor de zekerheid geven we iedereen maar een valentijnskaart in de klas van Isabel en Tim. Sommige kinderen geven voor de hele grade iets. Dat is ruim 36 kinderen. Erg speciaal dan… Maar goed, ’s Lands wijs, ’s lands eer. In dit kader, inburgering, heb ik (thijs) westernboots gekocht. Wat een winkel! Zoveel keuze, ongelofelijk. Ik kwam helemaal in de stemming en wilde gelijk een hele outfit kopen. Heb me kunnen beheersen tot een geruite blouse en een belt (zo’n ijzeren gesp voor je riem). Nu alleen nog de hoed. Denk dat dat een mooi project is tijdens de roadtrip naar Big Bend.
Fort

3 jaar wonen & werken in de USA

Actief sinds 29 Juli 2019
Verslag gelezen: 18
Totaal aantal bezoekers 11640

Voorgaande reizen:

25 Juli 2021 - 25 Juli 2022

3e jaar in Texas

27 Juli 2020 - 24 Juli 2021

Fort WIT, 2e jaar in Texas

15 Juli 2019 - 01 Juli 2020

3 jaar WIT in de USA, de eerste indruk

Landen bezocht: