Week 35: Gekke week - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 35: Gekke week - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 35: Gekke week

Blijf op de hoogte en volg Fort

23 Maart 2020 | Verenigde Staten, Arlington

Zoals de op hele wereld was het een gekke week met veel vragen, flexibiliteit, innovatie en geen WC papier te koop. We begonnen de week vol goede moed, na een vakantie is het heerlijk om weer in je eigen huis te zijn en alles lijkt extra groot na een week in een camper. Ben benieuwd hoe we daar over een paar weken over denken!

Zondag gingen we de camper uitruimen en uit pure nieuwsgierigheid hebben we bij de verhuur gevraagd of we toch even in zo’n grote camper bus mochten kijken. Ze zijn echt enorm, met stapelbed, kook eiland en 3 zits bank! Voor de grap zouden we wel eens zo’n bakbeest willen huren.
Maandag was nog een gepland dagje vrij, Thijs zijn dienstreis naar NLD ging niet door en we zien wel wanneer dat wel ingepland kan worden. Willem en Isabel hadden 2 bevriende broertjes uitgenodigd om te komen spelen. Ik vind het soms moeilijk inschatten wat je nog wel/ niet kan doen in deze tijd, maar een speelafspraak met een enkel vriendje of eten met een bevriend gezin vind ik nog wel kunnen aangezien je weet dat ze je elkaar zal informeren mochten zij of wij onverhoopt ziek worden. Verjaardagsfeestjes en met meerdere mensen tegelijk doen afspreken doen we niet.

School begint volgende week met de online lessen, dus de extra dagen vrij hebben we benut om met de Nederlandse les aan de slag te gaan. Na braaf (en met een hoop geklaag) een paar lessen gevolgd te hebben, konden we Skypen met onze lerares. De kids zijn alle drie aan dezelfde docent gekoppeld, de kids mogen flink wat stof overslaan zodat we het kunnen inhalen zonder al te veel in de zomervakantie te hoeven doen! Willem en Isabel hadden weer een supermooi rapport, toch erg knap om in een andere taal zulke goede cijfers te halen. Bij Tim heeft het Nederlandse boekje erg geholpen om de losse letters te leren lezen en die is inmiddels ook zelfstandig de eerste boekjes in het Nederlands en Engels aan het lezen en vind het erg stoer om dat zelf te kunnen.
We hebben een dagschema gemaakt, zodat Thijs kan werken/studeren en ik mijn werk kan doen, maar het is wel pittig om naast al die uren ook voor de kids te zorgen. We spreken ’s ochtends af wie welke blokken voor zijn rekening neemt, al komt er nog wel eens iemand met een tennisracket in de telcon binnen wandelen (gelukkig konden ze er op mijn werk ook erg om lachen). Woensdag ben ik met de kids naar EJ & Ingrid gegaan, Ingrid heeft onze kapotte knuffels gerepareerd waar de kids erg blij mee zijn! Thijs kon zich “lekker” concentreren op alle statistische vraagstukken voor zijn tentamen.

Donderdag zijn de kids uit spelen geweest bij vrienden met een zwembad, het regent hier ’s nachts nog veel maar overdag lopen de temperaturen al weer lekker op. Tijdens de telcon met het Nederlandse team zijn ook wel de zorgen besproken, waar staan onze gezinsleden binnen de Amerikaanse gezondheidszorg als er hier onverhoopt tekort in capaciteit komt en is er nog vervoer naar NLD mogelijk straks? Ik verwacht dat we terug kunnen vallen op het Amerikaanse militaire systeem, en ga er ook achteraan om dat nu al bevestigd te krijgen. Vrijdag was een collega met kids komen borrelen en eten. Zaterdag was ik er een beetje klaar mee zoveel binnen te zijn, en zijn we heerlijk gaan uitwaaien in Veterans Park. Ze hebben daar een parcours uitgezet voor Disc Golf, aangezien we geen frisbee bij hadden, hebben we dat met een voetbal gedaan. Het was heerlijk weer en nieuwe energie opgedaan.
Vandaag ben ik een paar uur bezig geweest om alle programma’s voor de online lessen voor te bereiden. Alle drie de kinderen hebben een apart lesprogramma met Google Classroom en lessen via Zoom, Isabel en Tim hebben ook toegang tot een online bibliotheek. Ik ben onder de indruk hoeveel moeite school gedaan heeft om dit zo snel en goed te organiseren! Nu deze week eens testen of de kinderen het ook zo kunnen waarderen! Stay safe!!!
Fort

3 jaar wonen & werken in de USA