Week 37 Around the house - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 37 Around the house - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 37 Around the house

Blijf op de hoogte en volg Fort

06 April 2020 | Verenigde Staten, Arlington

De tweede week van school zit er weer op! De kinderen beginnen te wennen aan het ritme. Fijn en goed dat ze hier ook een structuur door krijgen. Willem en Isabel redden zichzelf redelijk in het opstarten en lessen. Rian helpt ze met wiskunde en de planning. Isabel heeft een erg leuke opdracht om een tribord over Montana te maken. De state vlag en bird zijn online nog wel te vinden, maar van bekende mensen uit Montana konden we niemand herkennen. Tim heeft alle aandacht van Thijs. Samen starten zij om 08:50 met de “Morning announcements” van het hoofd van ECC (early childhood center). Hierin begint zij met haar kinderen en soms een filmpje van een van de leerlingen met the pledge of Allegiance voor America, daarna the pledge voor Texas (zie foto in bijlage) en daarna het Amerikaanse volkslied. Ik weet niet of ze dit in elke staat doen, ook de pledge voor eigen staat. In Texas zijn ze, zoals we al meerdere keren geschreven hebben, erg trots op Texas. Dit doen ze ook regulier op school. Leuk om mee te krijgen. Dit is wel wat anders als in Nederland waar menig landgenoot het volkslied niet eens kent en met sportwedstrijden soms halfbakken mee zingt.

Tim heeft daarna een online meeting met zijn juf en klas waarin ze wat oefeningen samen doen en uitleg krijgen over het huiswerk van die dag. Aangezien hij dit niet alleen kan zit Thijs erbij en helpt hij hem de rest van de dag hiermee. Van rekenen, tot schrijfles tot grammatica, prepositions, tot lezen en tekenen. Rond 14:00 zijn ze klaar. Tim heeft zelfs online taekwondo les. Na alle lessen en huiswerk (maar ook daartussen) lekker naar buiten uitwaaien, benenstrekken en ontspannen. We hebben nu mooi de tijd om Tim weer te leren fietsen. Dit was aardig weggezakt. We zijn er bijna! Door het parttime leraar zijn komt de studie wel onder druk te staan. Gelukkig is Rian ook thuis en kan, tussen al haar werk door, meelezen en uitleggen. Hiermee wint Thijs weer wat tijd terug statistiek zal nooit zijn hobby worden... Bij de OU zijn alle fysieke tentamens uitgesteld, helaas mocht op afstand tentamen doen in het buitenland ook niet. Volgende week volgt er meer informatie over alternatieve tentamenmogelijkheden, online of een mondeling.

Zoals we vorige week aangaven gaan we 2x per week eten halen. Dit is toch een “voordeel” van deze periode aangezien we nu veel bewuster kijken naar wat er allemaal in onze omgeving zit, nu qua eetgelegenheden. We zijn ons bewuster geworden van onze omgeving, even soort van pas op de plaats. We hebben nu ook een heerlijk Arabisch restaurantje gevonden. Heerlijk al die geuren, kruiden. Het hele huis blijft er naar ruiken. Normaal is het hier gebruikelijk om 20% fooi te geven. In deze tijden doen we er maar wat extra’s bij. We horen in het nieuws dat de werkloosheid (hier/in de VS) enorm stijgt. We snappen de spagaat van economie vs gezondheid wel, veel mensen leefden al van hun credit card en er wordt nu standaard uitstel van betaling voor het water en de elektriciteit aangeboden.

Net als veel mensen hebben wij onze vakantieplanning ook al klaar (en veelal geboekt). Toch nog even de annuleringsvoorwaarden gecheckt, we hebben gelukkig nog even de tijd. De planning is een roadtrip langs Yellowstone National Park en Grand Teton National Park. Onze insteek is om van elk National Park een canvas te laten maken en op te hangen. Om de hoop te houden en voorpret te hebben, hebben we voor deze twee parken de canvas al laten maken. Hangen al mooi naast Big Bend.
De kinderen mogen elk weekend kiezen waar ze willen slapen. Vorige week was dat bij ons op de kamer, dit weekend was dit een nacht in de logeerkamer en de andere nacht op de gameroom. Ze hadden er mooie tentjes van gemaakt en er erg van genoten.

Ons favoriete uitje in deze periode is een wandeling vanuit huis naar een riviertje die de weg overstroomt, door Willem de Corona Falls genoemd. Somehow staan er altijd mensen te vissen, dus wij hebben vandaag ook ons visnet meegenomen, helaas niets gevangen. Vorige week op de terugweg wel een schildpad gevonden! Vrijdag hadden we een online borrel met de collega’s gehouden (waarin nadat we opgebiecht hadden nog 1 wc rol voorraad te hebben, gelukkig nieuwe rol en zowaar een heel pak gekregen hebben! Ook kunnen we nu overdag wat makkelijker met NL bellen, zo hebben we heerlijk met Eef& Bente bijgekletst, vriendje Sem, Opa& Oma hebben een online les van Tim meegekeken en wij hebben een Zapp Sport met held Nathan meegedaan! Stay safe!
Fort

3 jaar wonen & werken in de USA