Week 21 - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu Week 21 - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Fort WIT - WaarBenJij.nu

Week 21

Blijf op de hoogte en volg Fort

19 December 2019 | Verenigde Staten, Arlington

Afgelopen week waren nog steeds veel Nederlanders in town, maandag kwam Mark gezellig bij ons langs. De dagen erop waren rommelig omdat er veel afspraken op het werk waren en ik donderdag en vrijdag naar Washington ging. Ik had de eerste vlucht op donderdagochtend om woensdag avond nog bij het concert van Willem te kunnen zijn. Hij heeft in Nederland al eerder viool les gehad, maar nadat de vioolles alleen op de dagen van de voetbal training kon was hij ermee gestopt. Erg leuk dat hij nu op school dus weer viool les heeft. In het auditorium van de school werd een optreden gegeven door de Strings klas van 6th grade. Iedereen zag er verzorgd uit, het zag er beter uit dan dat het klonk. Gelukkig was er ook een concert van 7 en 8th grade, er is kans op progressie…De avond werd afgesloten met een verhaal/ gedicht over Kerst, dat met muzikale intermezzo opgeleukt werd, dat was erg grappig.

Thijs had zich aangemeld om te helpen met de “Holiday Treasures Gift shop”. Je mocht in kerstkleding komen. Let wel even op mijn mooie Texaanse kersttrui! De Oakridge Parent Club was omgetoverd tot een kerstwinkeltje. Hier mochten alle kinderen wat kerstkadootjes kopen (ouders natuurlijk wel geld meegeven, voor niks gaat alleen de zon op). Verbazing alom dat er voor het eerst een man mee kwam helpen. Elke keer kwam er een klas en die mochten dan aan de hand van het lijstje wat ze thuis al hadden ingevuld en ingeleverd kadootjes zoeken. Je liep dan met het kindje mee en begeleide hem/haar met de kadootjes en lette op het te besteden bedrag. Je moest het daarna ook inpakken…. Gelukkig heb ik in een grijs verleden bij Intratuin een “inpak-training gehad”. Je stuurde de kids dan ook om niet teveel hele kleine kadootjes te kopen. Enerzijds kost dat veel tijd en anderzijds heel veel inpakwerk. Tim kwam ook met zijn klas dus we hebben wat leuks voor Opa en Oma gekocht. Isabel en Willem voor Fien en Roel. Ik hoorde van Patricia dat ik de dag erna nog talk of the town was, haha. Ik heb beloofd volgend jaar weer te helpen.

De twee dagen in Washington waren erg nuttig voor mijn motoren project, maar ff hard werken om alles voor de deadline van Kerst af te krijgen. Helaas was het in grote gedeeltes van de USA slecht weer en had ik vertraging op de terugweg, met een standby ticket voor een eerdere vlucht kwam dat toch nog goed. Zaterdag lekker aangerommeld in huis en volop aan de slag om een surprise te maken. Het was zo mooi weer dat ik dat buiten kon doen, scheelt een hoop qua troep in huis…Voor mijn collega die bedwantsen in huis had gehad (dat is hier een regelmatig voorkomend fenomeen, met name na hotel bezoek aan NY) hebben we een bed met beestjes gemaakt, ze konden er gelukkig erg om lachen. Zondag hebben we met de Nederlandse families hier Sinterklaas gevierd, erg leuk met surprises en gedichten. Alle kids zijn verwend met een zelfgemaakte rugtas van hun favoriet, bij ons Ajax/ cactussen en teakwondo banden, tof! Wij kregen een zwembad surprise, omdat het nogal wat een project was voordat het klaar was, maar alle moeite waard!

Deze week zijn we een beetje laat met de blog omdat zowel Thijs als Willem hard aan de studie zijn. Willem heeft proefwerkweek, dus ’s avonds nog enkele uren studeren/ oefenen na het eten voor hem en mij. Math en science oefenen voor mij, language arts en geschiedenis voor Thijs. Thijs wil voorwerken voor als de familie Smelt zondagavond komt. Tim en Isabel hebben meer een “fun” week. Tim mocht een keer in pyjama naar school en Isabel in haar kerstkleding. Vanaf donderdag 12:00 onze tijd hebben ze kerstvakantie t/m maandag 6 januari.
Fort

3 jaar wonen & werken in de USA

Actief sinds 29 Juli 2019
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 11670

Voorgaande reizen:

25 Juli 2021 - 25 Juli 2022

3e jaar in Texas

27 Juli 2020 - 24 Juli 2021

Fort WIT, 2e jaar in Texas

15 Juli 2019 - 01 Juli 2020

3 jaar WIT in de USA, de eerste indruk

Landen bezocht: